- 1443 Okunma
- 9 Yorum
- 6 Beğeni
TOYNAK
Toynak ta kim diyeceksiniz şimdi. Adı Secaattin ÖZTÜRK. Biz onu Bu Defterde TOYNAK olarak tanıdık. Öyle ki gerçek adını çok az kişi bilirdi. İyi bir şairdir, İyi bir dosttur. Yiğittir, merttir.
Şimdilerde uğramaz oldu Deftere. Ne diyeyim vardır bildiği bir şey. O düşünmeden bir şeye karar vermez. Onun dostluğuna nasıl kefilsem, kararlarına da öyle kefilim.
O şimdi bir sahil kasabasında yaşıyor.
“Ne zaman döneceksin Ankara’ya TOYNAK?”
“ Ankara’yı Ankara ’dakiler düşünsün.”
“Hani Vatan Millet Sakarya’ydı?
“Gençliğimin baharındaydı onlar. Düzen sana uymuyorsa, sen düzene uyacaksın abim. Yeni bir işim var şimdi. Hatta işim olmakla kalmadı üç ekibim on da işçim var.”
TOYNAK ve iş… Şaşırdım. Devam etti:
“Sıkılıyordum evde oturmaktan. Ufunetimi dağıtmak için sahile çıkıyordum. Bazılarının ellerinde birer detektör. Sahil kumlarında geziniyor bazen altın bir yüzük, bazen bir kolye bulup seviniyorlardı.
Ben de mi aynısını yapsam acaba diye düşündüm. Evde konuyu açtım. Karşı çıktılar:
“Sen kendine yakıştırıyorsan, kendin bilirsin .“
Haklılardı.
Plâjda altın arayanların en uyanığını buldum:
“Sizlere en son model detektör. Altın arayanlardan üç ekip kur. Seni de onların şefi yapacağım. Bulduğunuz altınları bana getireceksiniz. Satışını ben yapacağım. Bulan yüzde elli alacak. Senin hakkın yüzde on komisyon."
Çok sevindi.”
“Emrin olur abi”
Çok sürmedi. Dokuz kişiyi dikti karşıma. Gelenler bir adım öne çıkıp, adını söyleyip tekrar sırasına geçti..
Şimdilerde; elemanlar başlarında şefleri sabahın köründe altın aramaya çıkıyorlar, güneşi batırmadan da işi bırakmıyorlar.
Benim işim de kolay değil. Altınları bozdur, haklarını dağıt. Kolay mı!!!
İnternetten dokuz adet taksitle detektör aldım.. Törenle arayıcılara teslim ettim. Onlar arıyor, buluyor, önce şeflerine, sonra bana getiriyorlar. Anlaştığım bir kuyumcudan altınlar nakite çevriliyor, herkes de tıkır tıkır hakkını alıyor.
Devir teslimde kaçak olmuyor mu? Olmaz olur mu? Hırsızlığın olmadığı düzen mi kaldı?
Onlar mutlu. Ama en mutlu olan benim.
Sormuştun ya abi ne zaman Ankara’ya döneceksin diye. Sen olsan döner misin?
“Evet… Haklısın TOYNAK ben de dönmezdim. Ama işin açığı ben böyle bir organizasyonu beceremezdim.”
“Kazanıyorum be abi. Çok şükür. Sen benim dostum abimsin. Paraya ihtiyacın olursa çekinme.”
“Yok, be TOYNAK sağ olasın. Bir şey kafama takıldı. Bu işlerin hiç mi sıkıntısı yok?
“Var tabii. Olmaz mı..? Tek sıkıntı ne biliyor musun abi? Bu sıcakta elimde tespih, üstümde kolları giyilmemiş bir palto, omuzlar bir tarafa hafif eğik, paltonun üstünde uzun beyaz bir kaşkol ve gözlerimde siyah bir gözlük… O beni biraz sıkıyor ama ne yapacaksın ekmek parası…”
KOCA TOYNAK, KOCA ŞAİR.
VE... MEMLEKETİN HAL-İ PÜR MELAL’i.
Şimdi bu yazıyı okuyan, Toynağı tanıyıp sevenler:
"Vay anasını bizim tanıdığımız yiğit Toynak neler de yapıyormuş," diye hayrete düşebilirler.
Yok öyle bir şey. Bizim tanıdığımız Toynak aynı Toynak. Yine mert, yine yiğit. Arada bir sevdiğin kişiye takılacaksın ki muhabbet olsun. Şaka dostluğun tuzu biberidir.
Öperim gözlerinden can Dostum benim..
YORUMLAR
güzel bir söyleşi. hayat bu. Bu gözler neler görür neler duyar bu kulaklar. hissiyatlı duyarlı bir yazı. nüktesi tas tamam. espirili olmuş. memleket hali.
Bedri Tokul
Bu yazıyı okuyanlar konuyu ciddiye aldı.
Bana sitemler ettiler.
Oysa gayem bir dostumu esprili bir üslupla anmaktı.
Tekrar teşekkür ediyorum,
Saygılarımla...
Bedri Tokul
7TEPE diye yazılır.
Karşısında sevgiyle, saygıyla selam durulur.
Sevgiler SULTAN.
Bedenler uzak yerlerde olsa da gönüller yine de dostlukları pekiştiriyor. İlginç işler yapıyormuş Toynak isimli abimiz hayırlısı olsun. İnsanın doğduğu yer değil doyduğu yermiş vatanı... Kutlarım Abim dostluğunuz baki olsun...
Bedri Tokul
Ben bu yazıyı yazdıktan sonra Toynak'ı sevenlerden bir çok sitem aldım.
Bir mizah ustası olarak sen de farkındasındır. Bu bir kurgu.
Oysa yazının muhatabı Toynak kahkaha ve taktirle karşıladı.
Artık insanlara şaka da yapılmaz oldu.
Bununda sebebi Corana mı acaba!!!!
Selam ve Saygıyla.
Toynak ve Tacettin Beyi yıllar öncesinden tanıyordum şahsen. Sonra İzmir'de bir toplantıda sizinle de karşılaştık. Hoş sohbetlerinize hayran kalmıştık kızımla ben. Şimdi biraz rahatsızım Toynak ismini küçük yazınızı okuyunca hatırladım, birisi daha vardı ama neydi adı hatırlamıyordum. Tacettin Beyi de eski yazılarınızdan araştırdım buldum. Ne çok değerli arkadaşı unutmuşum meğerse son aylarda. Bir kusurum olduysa bağışlayın Bedri ağabey. Saygı ve selamlarımı gönderiyorum sizlere.
Bedri Tokul
Sen ve kusur bu iki kelime senin şahsında hiç bir zaman
bir araya gelmezler. Bizler senin asaletini biliyor ve hep taktir ediyoruz.
Geçmişler olsun. Allah acil şifalar versin.
O yıllarda ne güzel, ne köklü dostluklarımız vardı.
Birbirimizi arar, sorar ölçülü şakalar yapardık.
Bu yazı da onlardan biri işte...
Selam ve Saygılarımı gönderiyorum.
Allaha emanet olun.
Toynak. İlginç bir rumuz. İsmini senden bir kaç defa duymuştum ama hiç denk gelmedim Alibaba'nın dediği gibi.
Yaptığı iş daha doğrusu organize ettiği iş çok ilginç.
Sinekten yağ çıkarmak bu olsa gerek.
Bundan yıllar önce gazetede okumuştum. "Yılan Zehiri Kaçakçıları Yakalandı" Böyle bir iş kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi. Bir de bu Toynak'ın işi sahilde define avcılığı. Hahahahhaah alem adamsın valla.
İyiymiş. Şu palto işi sana çok yakışır. Bu yaz biz de o işi yapalım. Bir de püsküllü kırmızı fes alalım ilave olarak. Yok Toynak'a rakip olmayacağız. Ondan epey uzakta. Bodrum, Marmaris falan olabilir.
Hahahhaahah
Sağlıklı günler abi. Toynak'a da selam.
Bedri Tokul
Evde boş boş oturmaktansa biz de girelim o işe.
Ama bulduklarımızı yine Toynak paraya çevirsin.
Komisyonunu da alsın. Ne olur, ne olmaz.
Bu defterin senin gibi bana kazandırdığı yiğit bir dostumdur Toynak.
Öperim gözlerinden.
Defter bayağı büyük anlaşılan. "TOYNAK!.." ben de yaklaşık dokuz yıldır buradayım ama hiç karşılaşmamışız demek ki bu rumuzla.
Burada, bir yandan da kadirşinaslık ve vefa dersi alıyoruz Bedri ağabeyimden. Ama çoğumuz bu konuda sınıfta kalacağız. Çünkü herkes bir Bedri TOKUL olamaz. Bu kesin.
Yazı ise yine güzeldi!:))
Yeşilçam'a göndersek anında filmini yaparlar diyeceğim ama Yeşilçam bile Yeşilçam değil artık...
Tebrikler, sonsuz saygılar kardeşinden.
Bedri Tokul
Toynak senin gibi büyük bir şairdir. Defterin kilometre taşlarından biriydi.
Benim de bilmediğim bir nedenle Defterden uzaklaştı. Şimdi o Defterde yok.
Ama dostluğumuz her zaman var, her zaman baki.
Toynağı sevip te bu yazıyı okuyanlardan çok fırça yedim.
Herkesin bakışı, izanı, anlayışı aynı değil ki...
Şaka dostluğun perçinidir alibaba'm.
Bu Defter bana çok dost kazandırdı.
Onlardan biri de sensin.
Övgü dolu, samimi yorumun için teşekkür ediyor, gözlerinden öpüyorum.
Karadeniz zekası!...Helal olsun Toynak kardeşime. Pes etmemiş ya. Önemli olan da burası. Hayat dolu bir şairimiz.
Seni kutlarım abi arkadaşlarını unutmuyorsun. Benim için de yazacak birşeyler bulursan çok sevinirim Bedri abicim. Selamlar.
Bedri Tokul
Sende benim Toynak gibi canımsın.
Öperim gözlerinden ....