Hayatta En Hakiki Mürşit İlimdir Fendir
Hayatta yol gösterici, kılavuz, önder, rehber arıyorsanız bu ilimden fenden başka bir şey değildir. Doğruyu, gerçeği, hakikatı ancak ve ancak ilmin ışığında seçebilirsiniz, karanlıklardan kurtulur aydınlığa erişirsiniz, cehaleti bertaraf edersiniz. Hayatı anlar kavrarsınız. İyi insan olur, daha güzel bir yaşam sürersiniz.
...................................................................
Atatürk ilmi yani bilimi tavsiye ediyordu ülkesinin insanına. Çünkü bilim gerçekleri söyler. İnsanı geleceğe hazırlar. Güçlü olmasını sağlar. Kendisi yeterli olan insan memleketine, milletine, devletine hizmet eder. İnsanlığa katkı sunar.
..................................................................
İnsanlık ancak ilimle yol alabiliyor. İlimle dünyayı ve kainatı keşfedebiliyor. Aya inebiliyor. Mars’a ayak basabiliyor. İlim her yeni şeyi insana hizmet olarak sunuyor. Mesafeleri kaldırıyor, alan açıyor, ufkunuzu genişletiyor, bakış açınızı değiştiriyor. Olanı biteni daha iyi görmenizi sağlıyor.
................................................................
Geri kalmışlıktan, içe kapanıklıktan, bağnazlıktan, tutuculuktan, uzak tutuyor. Kendinizi ve geçmişinizi daha iyi anlamanıza imkan sunuyor. İstikbalinizi, geleceğe güvenle bakmanızın şartlarını hazırlıyor. Özgürlüğünüzün peşinden koşmanızı, onurlu insan olarak bir yaşam sürmenizi temin ediyor.
.............................................................
İlim birikim edinmenizi, münevverliğe adım atmanızı, aydın insan olmanızı, bir kıvılcım çakmanızı, meşale yakmanızı, çevrenize ışık saçmanızı, karanlığı aşmanızı mümkün kılıyor. Sizi daha kalıcı, itibar edilir, güvenilir, dinlenir, görüşüne başvurulur ve arkasından gidilir insan yapıyor.
Kemal GÜL
26.02.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.