- 521 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Mescidlerin temeli
İbrahim aleyhisselam oğlu ismail aleyhisselamla birlikte Kabe’yi tekrar inşa etme emrini alınca Ebu Kubeys dağından taşları getirmek istese de güçleri yetmeyince Allah’tan yardım isterler. Allah-u teala:
"Sen o taşlara emret onlar aşağıya kadar gelecekler" buyurur.
Aşağıda taşları yontarak Kabeyi temelleri üzerinde yükseltirler. Duvarlar yükseldikçe uzanamadıkları yerde İbrahim aleyhisselam şu an Makam-ı İbrahim olarak hacıların ziyaret ettikleri taşa basar; taş tıpkı bir asansör gibi yükselerek duvardaki hizaya gelir ve taşı yerine koyardı. O ayağını bastığı yerdeki taşın izi hala durmaktadır. Gidenler bilirler gidemeyenler de internetten bakabilirler.
Bir zaman sonra Kabeyi tamamladıklarında etraf taş yontarken artan irili ufaklı bir çok kaya parçasıyla dolmuştu. Ne yapacaklarını bilemediler Allah-u Teala gene onlara buyurarak taşların ait oldukları yere doğru gitmelerini emretmelerini istedi.
İbrahim aleyhisselam taşlara emredince taşların her biri başka bir yöne uçarak yeryüzüne dağıldılar.
İşte bu taşlardan irilerinin düştüğü yerlerde büyük camiler yapıldı. Taş parçasının büyüklüğüne göre de irili ufaklı camiler ve mescidler oluştu.
Yani bu gün gördüğümüz ve ileride göreceğimiz tüm cami ve mescidlerin temelinde Kabe’den bir parça bulunur.
Şimdi bazılarının amma da abarttı. Taş emir mi dinler dediğini duyar gibiyim. Taşların küçücük parçaları olan kumdan yani silisyumdan yapılan CD ler, bilgisayar entegre parçaları vs. vs. biz gibi aciz ve gafilleri dinleyerek emirlerimizi yerine getirmiyor mu?
Rabbimin emri tüm yaratılan canlı ve cansız varlıklara geçer.
Bunu böyle bilip böyle inanmalı.
Mübarek Cuma gününüzü kutlar bir daha ki sefere bir camide namaz kılarken bu dediklerimi hatırlayarak namaz kılmanızı temenni ederim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.