- 737 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
MAGANDALIK VE ATEŞLİ SİLAH
Maganda: (TDK); Görgüsüz, kaba, anlayışsız, terbiyesiz ve uyumsuz kimse.
SİLAHI ŞEYTAN DEĞİL MAGANDA DOLDURUR? Şeytan kişinin ego’sudur… Yani içinizdeki negatif benliktir… Tabancayı şeytan değil kendi ellerinizle doldurursunuz. Silah; Kullanmasını bilen için dost, bilmeyen için öldürücü bir yılan gibidir.
İnsanımız, ateşli silahlara meraklı ancak merakını öğrenerek değil, deneme yanılma yoluyla gidermeye çalışıyor. Bunu da sokak ortasında, yerleşim yerleri içinde rastgele ateş ediyor. Sonuçta istenmeyen elim yaralanmalı kazalara ve ölümlere sebep olabiliyorlar. Bunun adı Magandalık.
Poligona gitmeden Silah kullanmak için; Güvenlik ve EMNİYET tedbirlerinin her silah için ayrı ayrı öğrenilmesi gerekir. Yani silahınızı iyi tanımanız gerekir.
Her silahın farklı emniyeti vardır. (şarjör emniyeti, emniyet kilidi, horoz emniyeti, tetik ve kabza emniyeti… gibi); Nazari olarak Tabanca atış eğitimi almadan ateşli silah kullanmak aptallıktır.
Hedefi vurabilmek için, ATIŞ TEKNİKLERİNDEN, NİŞAN ve ATIŞ TEKNİKLERİ iyi bilinmesi gerekir. Rastgele atış yaparak eğitim olmaz. Boşuna fişek harcamış olursunuz.
Silah kullanmak; oto kullanmaktan yüzde yüz emniyetlidir. (aynı zamanda sürüş eğitimcisiyim) Oto ile kazada yüzde yüz emniyet yoktur, çok kişi ölebilir, silah kazasında en fazla bir kişi ölebilir. Kuralları bilirseniz, hiç kimse ölmez hatta yaralanmaz bile.
Silah Emniyeti için önemli 2 kural var;
1-silahınızı yüzde yüz boş olsa bile dolu kabul edip, tetik çekecek olan parmağınız tetik korkuluğuna girmemeli
2- şaka olsun diye bile, silahınızı hiçbir zaman canlı bir hedefe çevirmemek
Hatırlayın; silah kazaları teknik arızadan değil, bilgisizlik, unutkanlık, tedbirsizlik, dalgınlık gibi insan hatalarından olur.
MESKUN MAHAL (yerleşim yeri)-TCK-170): Bilindiği gibi meskun mahalde ateş etmek suçtur. Meskun mahal: insanların yerleştiği, gezdiği, gidebileceği, piknik yaptığı, avlandığı ve devletin yaptığı asfalt veya toprak yolun, sağındaki ve solundaki 200 metre yakın alanı kapsar.
NOT: Magandalığı önlemenin yolu; silahlı görev yapmadan silah ruhsatı almak için en az 30- 40 saat nazari ve uygulamalı silah eğitimi olmalı...
KAZASIZ VE MAGANDASIZ GÜNLER DİLERİM..
YORUMLAR
Kritik noktaların altını çizdiğinizi gördüm hocam
Profesyonel bir silah sahibi olmakla olmamak arasında arz ettiğiniz hususlar yüzde yüz doğru kuşkusuz
Ne ki, evdeki çoluk çocuğun eline geçip de şakalaşma mevzuu halini alırsa, o kötü
Şeytan doldurur sözüyle alakalı açıklamanız ise tam on ikiden vuruyor hedefi
Kendi zaaflarımızı dışsal bir ögeye yükleme düşüncemiz külliyen hata maalesef
Nihayet
Bilinç yükleyen anlamlı bir yazı okudum
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Saygı ve selamlarımla.