- 436 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Çıkış Yolu
Çıkış Yolu
"Çıkış" levhası, her yerde görebileceğimiz alıştığımız bir levha! Çıkış yolunu gösterir! Bir de sorunların, çözüm ve çıkış yollarını gösterenler var! Bunlar, danışma amaçlı da olabilir, çözümü direk yüklenmiş de olabilirler! Bir kitap veya bilgi de olabilir! Yeter ki çıkış yolunu göstersin! Yolda adres sorunca, kendince tarif edenleri bilirsiniz! Mutlaka bir cevap gelir! Farklı cevapların gelmesi sık görülür! Elemeyi bizzat arayan, yapmak zorunda kalır; yoksa, dolaştırırlar!
Çizgi film kahramanı "Kara ördek", avcıdan kendini kurtarmak için elinde tüfekle "Ördek" arayan avcıya yolu gösteren, levhalar yerleştiriyor! İlk levhada, "Ördeğe gider" yazıyor. Diğerinde, "Ördeğe 500 m."; bir diğerinde, "Ördeğe 100 m.". Avcı, heyecan ile takip ediyor ve son levhada, "Ördek" yazıyor! Levhanın her yanında fitili ateşlenmiş bombalar var! Avcı kendini, başında kutsal halka ile bulutlar arasında lir çalgısıyla buluyor!
Yol göstermeye talip olanların, her zaman isabetli olması beklenmemeli. Bazısı kötü niyetli olabilir, bazısı da yolu bilmiyor olabilir! Hint fakiri de yol gösterebilir, gurusu da yol gösterebilir! Bu işin taliplisi çok! Hele gösterilen yolun sonundaki levhada yazanın, öldükten sonra, elde "Lir" ile görülme iddiası ki hiç riski yok! Guru, yol gösterecek ama tüm maddi manevi kaynaklara talip! Lir garantisi bile yok!
Nasrettin Hoca fıkrasında, esnaftan biri Hoca’ya bozdurması için bir altın getirir! Hoca bozuntuya vermemek için, "Bozarım ama çıkışmaz!" der! Adam ısrar eder, "Eksiğiyle boz!". Hoca, "O kadar eksik ki bir o kadar daha lazım!" der! Belli ki hiç bozukluk yok! Yol göstericinin ücreti, yolun kazandırdığı kadar olabilir!
Son tahlilde; kılavuz ördek olunca, avcı "Lir" çalar! Çıkışı gösterenin ücreti, çıkışın bulunmasındaki faydayı geçebilir! Yangın çıkışlarındaki asma kilitleri bilirsiniz! Bazı çıkışlarda asma kilit bile olmayabilir, hatta "Çıkış" bile olmayabilir! Tarif var, talip de var; fayda yok!
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş