- 339 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DELİ HALİT PAŞA
DELİ HALİT PAŞA
Bu yazıyı yazmak düşüncesi nereden doğdu. Bir gazetede müstear adla yazan arkadaşım Yahya Kaptan’dan bahsetti. Onun kurtuluş savaşında olan katkısının fazla bir yer tutmadığını, aslında basit bir çeteci olup daha zafer kazanılınca sırf inkılapçıların tetikçiliği yaptığı için el üstünde tutulup kahramanlaştırıldığını, Keşanlı Ali gibi belki de ondan daha beleşçesine’ sahte kahramanlar’ kervanına katıldığını, ne Kocaeli ’ye, ne de Kocaelililere bir katkısının olduğunu, Kocaeli’nin kurtuluşunda da bir olumlu bir etkisinin bulunmadığını bu sayede öğrenmiş oldum. Aslen Siirtli olan Adnan beyin bu hassasiyeti beni de bu konuda düşünmeye ve araştırmaya sevk etti.
Kim bilir kimin eliyle bu yakın zamanlarda adı öne çıkarılmış, İzmit’te bir semte onun adı verilmiş, hatta semtin girişine belediye marifetiyle heykeli dikilmiş, yeni nesillere bir sahte kahraman miti armağan edilmiştir. Hatta birkaç liseye onun adı verilerek eğitime katkısı olduğu senaryosu uydurulmuştur. Şimdi düşünüyorum da bütün birdenbire ortaya çıkan bu sevginin nereden kaynaklandığını, devrimci güruhun bu tazelenen aşkına bir anlam veremiyorum. Herhalde 28 Şubat’ın kentimize bir öpücüğü saymamız gerekecek bu eylemi.
Gelelim Halit Paşa ‘ya. O da yazar arkadaşın himmetiyle geldi gündeme. Sizin başka ve gerçek bir kahramanınız yok mu diye. Olmaz mı dedim Halit Paşa var, Kara Fatma var. Zobu var. Hah dedi şöyle sen şu Halit paşa konusun bir araştırıver. Olur dedim ama bana gerek yok sen de Google’dan bir şeye ulaşabilirsin.
Dedi ama ikna olmadım. Ben de araştırmaya başladım. Ortaya koskoca bir tablo çıktı ki orada sahte kahramanlara hele hele şişirilmiş sahte kahraman miti Yahya Kaptan’lara hiç mi hiç yer yok.
devam edecek
Ahmet Kemal
________________________________________
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.