- 515 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
PANDEMİDEN ÖNCE PANDEMİDEN SONRA ESNAFI KORUMA ALTINA ALIYORUZ.
PANDEMİDEN ÖNCE PANDEMİDEN SONRA
ESNAFI KORUMA ALTINA ALIYORUZ.
Esnaf arkadaş bir mahallenin ferdidir. Yani aileden biri gibidir. Esnafa gideriz alışveriş yaparız. Onlar bizi tanır bizde onlara hal hatır Sorar sohbet ederiz.
Sevincimizi veya üzüntümüzü paylaşırız. İyi günde yanında olduğu Gibi kötü gününde de seninle beraberdir. Yardım istediğin zaman Hemen koşar yardımcı olur.
Sana kredi açar yani veresiye verir. Esnaf derken mahallemizdeki ve Sokağımızdaki esnaflarımız hep sıcak kanlıdırlar.
Mahallede ne olup bitiyor, genellikle haberi olur. Yanlış bir şeyler Olursa emniyete bildirir. ESNAF MAHALLESİNE SAHİP ÇIKAR KORUR. Esnaflarımız dostlarımız, arkadaşlarımız gibidir. Esnafımızın Değerini bilelim ve esnafımızı koruyalım.
Esnaflarda artık pes etmeye başladı. Değişen ekonomik koşullar ve Teknoloji esnafımızı sanatkârımızı yendi. Ustalık ve yetenek marifet Olmaktan çıktı. El sanatları teknolojiye yenildi. Bakkallar marketlere, Marketler hiper marketlere teslim oldu.
Terziler artık sadece paça yapar duruma geldi. Özel elbise diktiren Kalmadı. Ayakkabı tamircileri yok olmaya karşı direniyor. Herşey Fabrikasyon (çoklu üretim oldu.) İthalat da çoğaldı. Çok taksitli kredi Kartıyla satış arttı. Alışveriş merkezleri ve marka mağazalar çoğaldı.
Esnafa birde yaptırımlar var. Belediye harçları vergiler, esnafın Kuralları ağırlaştı. Yani esnafın yok olması için zaman herşeyi Yapıyor. Birleşin beraber çoklu şirket kurun diyor yetkililer. Güçlerinizi birleştirin diyor yetkililer. Bunları yapmaya imkan var mı İmkansız. O zaman da kapat git diyorlar.
Birde ESNAF KENDİNİ BALTALIYOR. Buda nasıl oluyor derseniz Haksız rekabete giriyorlar. Fiyatları düşürüyorlar. Tabiî ki kalite ve Gramaj da düşüyor. İki esnafta kazanamıyor. Sonunda ikisi de iflas Ediyor. ESNAF ÇARESİZ . Arayış içinde olduğundan başka işlerde Yapmaya başlıyorlar. Herkes birbirinin işini yapınca da piyasa iyice bozuluyor. Esnafta sıfıra düşüyor.
Ayrıca en büyük problemlerinden bir tanes KAYIT DIŞI İŞYERİ ÇALIŞTIRANLAR bunlarda giderleri az olduğundan esnaflarla Rekabete girip fiyatları düşürüyorlar elini çantayı alan birde kart Bastıran pazarlamacılar biz esnafız diye dükkan dükkan dolaşıyorlar. Pazarlamacı fiyatı ile dükkan fiyatları aynı olmasına rağmen yine Esnaflarımız ve halkımız kayıt dışını tercih edebiliyor. Esnafız diye Geçinen pazarlamacı kişilerden alışveriş yapmayalım. Esnafımıza Sahip çıkalım. Kendi kendimizi baltalamayalım. Bugün sana yarın Bana.
DEVLETTEN VE BELEDİYELERDEN ESNAFIMIZIN BEKLENTİLERİ
Esnafımızla haksız rekabet yapan işyerlerini inceleyelim. Kalitesine Gramajına bakalım haksız rekabeti önleyelim. Kayıt dışı çalışan Pazarlamacıları ve sokaklara yapıştırdıkları gsm lerden kayıt dışı Olduklarını tespit edelim.
Pasajlarda ve sokaklarda aynı işi yapan esnaflarımızı belediyeden Kontrol ederek veya meclisinden karar çıkartarak işyeri açarken Mesafe farkını koruyalım.
Aynı işi yapan insan dükkanını mecburi başka bir yere açsın. Bunları Çoğaltabiliriz. Esnaf arkadaşların daha güzel önerileri varsa
İlçe belediyelerine şikayetlerini göndermelerini bekliyoruz. Bizler Birbirimize sahip çıkalım.
Hoşçakalın…..
YORUMLAR
Sizin de burada bol bol propagandasını yaptığınız siyasi parti kadar esnafa zulmeden hiçbir siyasi parti gelmedi bu ülkeye.
Altta Ahmet beyin de dediği gibi küçük esnafı yok etmeye ezmeye kökeni yandaş marketler zincirlerine verdiğiniz desteklerle başladınız.
Pandemi sürecinde 99 bin küsur esnaf iflasını ilan edip işletmesini kapattı. Sizin ajansınız Anadolu Ajansı da gitti Japon esnafın dramını haber yaptı. Oysa Japon hükumeti esnafına 1 trilyon 250 milyar dolar yardım yaptı.
Esnafın sizden tek ricası var: GÖLGE ETMEYİN BAŞKA İHSAN İSTEMEZ !