- 578 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Önyargı
Önyargı
Önyargılı olmak, gerçekten büyük bir hata, ve bir hastalık.
Toslayıp geçtiğimiz, ya da bu tür sosyal birlikteliklerde tanıdığımızı sandığımız insanlar hakkındaki yargılarımız insanı bazen hataya düşürebiliyor.
Bu aralar ben de bu hataya düştüğümü fark ettim.
Adam gibi bir adam hakkında yanlış zanlarda bulundum. Gıyabında özür dilerim; o, olayı bilmese de.
Bir zaman, bu degerli kalemin şiirlerinde, bir zat hakkındaki nefretini çok aşırı buldum, ve adamın kalitesiyle bunu ters orantılı sonucuna vardım. O haliyle ’takip’ konumuna aldım; benim sevdiğimi sevmese bile. Çünkü, olaganüstü bir kalemi ve bunun sonuçu güzel şiirleri vardı. Hakaretli şiirlerine katlana katlana kendisini takip etmeye devam ettim.
Ben deniz mühendis kafamla edebiyatı hep teget geçmiştim. Ancak elli kusurumdan sonra şiire merak sardım ve kendimi bu sayfada buldum. İlk şiirlerime bakınça çok hatalarım vardı. Kaliteli şairlerimizi takip ederek kendimi geliştirmeye çalışıtım.
Derken, o şaire denk geldim zaman içinde.
Adam müthiş, lakin benim doğru bildiğimi o, ha bire yerden yere vuruyordu.
Adamın dünya görüşünü, ruh hâlini belli bir süre çözenedim. Ta ki bazı yazılarını okuyuncaya kadar.
Esesında, onun gibi toplumda çok insan var. Adam iyi niyetli, senden bende milliyetçi, ve dahi dini çoğumuzdan iyi biliyor. Biliyor da, adam sövne derecedinde şiir yazıyordu ve devamlı böyle gibiydi. Çok acıdığım zamanlar oldu şahsına. İnsan nefretle, nasıl bu kadar kendi kendini cezalandırabilir ki, diye çok düşündüğüm oldu.
Gel zaman git zaman, bir gün bazı yazılarını okudum.
Adam, adam dibi bir adammış meğerse. Benim hoşlandığım şeyi eleştirdiği noktalarda da haksız değildi esasında.
Adamin kalemi harika, fikri harika ve duruşu harika.
Onun gibiler olduğu sürece bu coğrafyadan, bu yorgun milleti hiç bir kuvvet çıkaramaz vallah billah.
İnsanları tanımadan yargılamayalım lütfen. Tabii ki bu dilek önce şahzıma. Bu, bizim toplumumuzun kötü hastalığı olmuş ne yazık ki.
İnsanlar savunduğu, inandığı fikri tam anlamadan, öğrenmeden diğerlerininkine saldırıyor, ya da eleştiriyor.
Fazla zan çok kötü bir şey.
Saygılar
Mehmet Semercio
22.02.2021
Avusturya