Doldurmalı Şiirler San'-at-'ı
... Sanatçıları
Değeri yoktur hiçbir ………
Hiçbir …….
Ve hiçbir …….
Akşamdan kalma ayyaş ve cünüp bir sanayii ustasının
Evinden çıkarken çektiği …… kadar.
Söyleyin bana çakma ………….
Dedikodusunu bitirdiyseniz …….
Çöplükten ekmek arayan bir ailenin
Kaç havadır …. parası
Kaç okkadır kırılmış insan onurunun
….. tezgâhında akşam pazarına kalmış
Çürük meyvelere …………. diyen dile ağırlığı.
……. bu devirde …..
…. hazinesinden aldığınız her bir kuruş ….
…. …… ….. yiyorsun …..
Sanma …….. sana ….. …… sana helal
…. de yok size …. de ne saray ne kevser
Yüzüstü sürüklenerek atılacaksınız ………
……… ………. kalmış doğruluk dürüstlük ahlak
İndirin başınızı öne, onlar kadar ……. değilsiniz.
***
Uzay milletlerinin yapmış olduğu toplantılarda alınan karar gereği, bundan kelli tiz kellesi vurula, kimin, dolaylı yok dolaysız belirtisiz nesnenin.
Radarınıza giren, torpiliniz varsa zaten biliyorsunuzdur verin plakayı hiç bir sistem ceza yazmaz size, neyse..kafam karıştığı için olmuyor.
Şiirin Başlığı: Din Sanatçıları, hani orada ... nokta var ya, orası üç harf demek oluyor. Diğerleri de bulmaca gibi işte, okuyun. Milletimiz bir ara ki ben de çok severdim bulmaca çözmeyi. Sonra ne yaparsın o sayfayı, sobada yakardın veya cam siler miydin, öyle demeyin kız kardeşi olmayan çocukların anneleri eli terlikliyse mecburen erkek çocuklar da cam siler, ütü yapmayı öğrenir, ve hatta yemek yapmayı da öğrenir diyeceğim amma ben yemek yapmayı sen de 25 yaşımdan sonra ben diyeyim 30 yaşımdan sonra öğrendim, kimi de abartmıştı bulmacayı tam olarak noktası noktasına çözüp gazeteye gönderir ödül mödül, hediye mediye alanlar varıdı sanki.
Arra kerre bulmacalar da yanlış çıkabiliyordu, olur olur, mağzurlu görmemek lazım, hatasız Tanrı olmaz!
İyi Pazarlar efendim.
YORUMLAR
Ilahi noktalar...ne sakliyorsunuz altınızda...çıkarın bakayım ne var orada..
Hep keyif seni okumak nesildaşım.
Selam ve sevgiyle her daim.
Yinsani
eksik olma nesildaşım.
black_sky
Ne lazımsa o..
Erlik Aldacı
Ama işte...hep vurun abalıya misali yükü ağırlaşmış bu yaşamda.
Tanrı yardımcısı olsun, korusun.
black_sky
Yükü ağır nesildaşımın...bizim sorun bir süre sonra yük taşımak dışında başka bir şey hatırlamayacak hâle gelmek sanırım. Oysaki hayat yaşamayı bilene ne güzeldir. Lâkin öyle açgözlü bir sistem büyümüş ki fırsat vermedikçe sana elfen gelen bir hiçten öteye geçemiyor.
Yani çok istemek ancak masallarsa sanki.
Dolma, kurutulmuşu ne yapmalı ?
O'nu ekşi ile tatmalı; biz böyle sevdik bostan patlıcanı
Sorma, uyutulmuşu ne yapmalı ?
O'nu keli ile yazmalı; biz böyle deldik pösteki tüccarı
Simsarın elinde tespih; hep bana, oh sana çeker
Dindarın dilinde tesbih; ver onu ona, "ah bana" çeker....
İç çekenler; içimize attığımız yerler, kimi ah ile kimi vah
İç edenler ; yüzsüz azıtanlar , yerler dini, al ile sat ile
Hamili kart sahibi ile başlamadı hiç bir yazısı, selamı
Hamili yazı bizimdir; nesildaşlara selam ile....
Yinsani
ağlatacaksın beni
eksik olmayasıcıların eksik olmayasıcıları:)
"Sanma …….. sana ….. …… sana helal
…. de yok size …. de ne saray ne kevser
Yüzüstü sürüklenerek atılacaksınız …"
..…...
"
Arra kerre bulmacalar da yanlış çıkabiliyordu, olur olur, mağzurlu görmemek lazım, hatasız Tanrı olmaz!"
Sevgili İnsani, Dünyevi.... İznini almadan, sana dostum diyesim geliyor ve de dedim...
Dostum,
Ne anladın diye sorarsan, boşlukları doldurma da zorlandığımdan;sezgilerim, yaşamım ve güncel gerçekler doğrultusunda sevdim yazını... Her zamanki gibi, düşündürdü... Sanki düşünmemek mümkünmüş gibi...
Siz y kuşağı acaba ne derece yorgunsunuz merak ediyorum...😔 bu sistemde yaşam savaşı verirken her cephede hepimiz;yani "biz" diye nitelendirdiklerimiz.... ve özellikle "neye dair bir varlık olduğumuzu, bunun nasılını ve niçinini sorgularken, hiç bir yere ait olamama duygusuyla, kendi adıma ben, çok yoruldum... ben 1973 doğumlu bir kişizadeyim ve siz y'lere nazaran, daha şanslı buluyorum bizim kuşağı... Hangi kuşak daha şanslı... şanslı bir kuşak var mı şu menem dünyada, onu da bilemiyorum. Sen bilemiyorumların anlamını tahmin edebilirsin....
Din dediğinde işler çok daha komplike bir hal alıyor... Durumumuz ortada.... Hatırlanmak, şikayet etmek anlamlı değil.. İşte böyle.... Köşeye sıkışmış hissediyor insan kendisini..
Olup bitene müdahale edememek, çok yoğun olumsuz duygulara sebep oluyor.... İz de, yazında alıntıladığım, bu özel cümlelerle, avutmaya çalışıyoruz kendimizi ki;yine suçluluk duymamak adına kabahati doğrudan_ironik bir şekilde tanrıya atfediyoruz.... Bu tanrı, kimin tanrısı... Her tanrı, aynı terazide tartılır mı, pek Bi tartışmalı... Bulmacalar yanlış çıktı, ne yapalım Dünyevi.... Üzülüp, vazgeçmek yok..... Gücümüz, kendimizden vazgeçmemek olmalı, her ne olursa olsun.... İyilik ve güzellikten vazgeçmemek olmalı.... O zaman belki düze çıkarız...
Güzel yazın için tebrik ediyor, karışık yorum için özür diliyor, geçen gün, cevap yazamadığım sevgi ve şefkat dileklerin için şükranla teşekkür ediyorum.... 🙏🕊️👌👌..... ♟️
Sen hep yaz... Ben, anladığım kadarıyla yetinmeyi bilerek, ve fazlasını da dillendirebilmeyi isteyerek elbette, okurum... Sağol, Varol dostum..... Kalemine, beynine sağlık, yüreğin eksik olmasın... Sevgilerimle... Gülgün...
Yinsani
bu yoruma cevabı, üstad ile nesildaşlarım black sky ve sahir'e bırakıyorum...:))
hoş ettiniz hoş kalasınız:) cevindürük oldum ya hu, etkili yorum yaptım..
mimoza2023
İşte böyledir✨✨✨🕊️🤍🌷🌹🌹, sevindirmek ve sevinmek aslında nasıl da kolay ve İnsani... Sen de beni sevindirdin, ne mutlu bana☺️.... Çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum sevindürük olduğuna aplası...
Müsaadeye gelince, müsaade sizin efendim, elbette... Bir bildiğin vardır mutlaka... O zaman biz de bekleriz, diğer boşlukları, dostların doldurmasını.. Ne güzel🕊️🕊️✨✨🌷☘️💜sonunda birbirimizi kısmen de olsa( kendi adıma), anlayabiliyoruz.. Daha büyük hediye mi olur... Merak içinde, beklemeye aldım kendimi..
Sevgimle..✨✨🤍
black_sky
Lâkin boşluklarda kaldım biraz..geleceğim yine ellerim çözülsün hele bir..
Sevgiyle her daim.