- 304 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
El Elin Eşeğini Islık Çalarak Ararmış
Bu bazen "El elin eşeğini türkü çığırarak ararmış." ifadesiyle de yazılır söylenir. Yöre yöre değişebiliyor. Kendi yöremizde ıslık çalarak ifadesi yaygın kullanım şeklidir.
......................................................................
Elbette en yakıninız bile olsa hiç kimse işinizi sizin kadar takip etmez. Mesele yapmaz. Sonuç alınsın diye uğraş vermez. İlgileniyor gibi yapar. Size hissettirir. Yakın plan yapar. Görüş alanınıza girer. Tam aksi de olabilir. En az sizin kadar sorumluluk duyabilir. Kendi işi gibi görebilir. Ancak münferittir bu, nadirattandır. İnsanın sorumluluk duygusuyla ilgilidir. Size bakış açısıyla alakalıdır.
........................................................................
Genel yaklaşım tartışma konusudur burda. Adam eşeğinizi arar ama ıslık çalarak, türkü söyleyerek yani keyfinden zevkinden ödün vermeyerek, hatta bunu eğlenceye dönüştürerek, tat ve haz alarak arar. Bunu bilelim. Buna göre hareket edelim.
.........................................................................
İşe kendiniz hakim olacaksınız. Kendi sorumluluğunuzda yüruteceksiniz. Kolay kolay başkalarına emanet etmeyeceksiniz. Başkaları da kendiniz kadar mesuliyet üstlenir diye düşünmeyeceksiniz.
.........................................................................
Yoksa ne olur. Neticesi nereye varır. Ne kazandırır ne kaybettirir düşünelim. Bu söylenenlere uymazsanız eşeğinizi kaybeder, arar arar bulamazsınız. Eşekten kasıt maiyetinizdekileri, sahip olduklarınızı. Bu varlıksal olur, somut veya soyut olur, maddi ve manevi olur, her ne olursa olsun kendi işinizi kendiniz görün, başkalarına fazla güvenmeyin, her şeyinizi emanet etmeyin, sonuç verir diye düşünmeyin.
Kemal SEYFİ
22.02.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.