El Eli Yıkar Elde Döner Yüzü Yıkar
İnsansak eğer iyi düşüneceğiz, iyilik yapacağız. İyiliği ve iyilik yapmayı felsefe edineceğiz. Biz birilerine iyilik yapmalıyız ki belki belki o da bunu benimseyip başkalarına aynı davranışı gösterecek.
.................................................................
Başkaları tarafından bilinsin veya bilinmesin ana ilkemiz bu yönlü davranış olduğu sürece mutlak toplumda tortuları kalır. Bugün olmasa bile gelecekte insanlar bu olumluluktan etkilenir ve benimser. Geneline yayılır. İyiye yönelim kimi şeyleri törpüler, istenmeyeni geri plana iter, arzu edileni öne çıkarır. Bir düzey tutturulur. Sancılar azalır. Ağrılar sızılar diner. Barış ve güven artar. Huzur ve umut artar. Refah yükselir. İnsanlar birbirine daha iyi nazarla bakar.
..................................................................
Sözle gelinmek istenen yer; siz başkalarının bir meselesine yardımcı olur, sorununu çözerseniz o da gün gelir sizin ona yaptığınız gibi başkalarına yardımcı olur. Böylelikle karşılıklı etkileşim başlar. İnsanlar arasında yayılır. Giderek artan bir çekim gücü oluşur. Kar topu gibi katlanarak büyür ve bir toplum değeri haline gelir.
....................................................................
İyiye gidiş böyle olur. Toplumun dönüşümü, ilerleyişi, insana bakışı, insaların kendi arasındaki uyumu ahengi, sorun ve sıkıntıların giderilmesi böylelikle mümkün olur.
....................................................................
Hem bu davranışlar insanlar arasında duygudaşlık bağını güçlendirir. Sıcaklık artar. Samimiyet yer bulur. Sevgi gelişir yeşerir. İyiye olan rağbet artar, kötülükler defedilir. Daha iyi bir toplum düzeni kurulur.
Kemal GÜL
22.02.2021