- 527 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Oğluma
EY SEVGİLİM!
Senin hiç tanımadan, görmeden sevdim…
Kimsin? Nasıl birisin? Huyunu, gözlerini, ellerinin biçimini, saçının rengini, gülüşünü, sesini daha bilmeden çok sevdim. İçine bir ateş kıvılcımı sıçrar o minik ateş zerresi düştüğü yeri yakar ve içinde o ateş büyür yangın yeri olur. Ateş meşaleye dönüşür orman yangınına dönüşür. İşte böylesi bir sevdaydı bendeki… Önce günlere, sonra aylara ve yıllara doğru uzadı. Sevdam bir ömre bedel oldu.
Canımmmm, sen bana Tanrının armağanıydın. İlkin o minik pembe yüzünü gördüm. "Allah’ım bu nasıl güzel bir şey ‘’Dedim. İçim ısındı.Sıcacık bir bahar havası esti odama. Cemre havaya değil yüreğime düştü.Bir yandan da bilmediğim korkular sardı ruhumu.Ben sen de ilktim, sen de ben de. Öncesini bilmediğimiz duygularımız, yaşam şeklimiz bizi bir hayli yordu, üzdü. Gün geldi isyan ettik, gün geldi sevgimizle yaralarımızı sardık. Büyüdükçe zaman, birbirimizi tanıdıkça daha çok sevdik aşkımızı da büyüttük, kendimizi de sevgili oğlum.
İlk aşkını anlattın, ben de seninle hüznümü sevincimi paylaştım, arkadaşımdın, en çaresiz anımda yanımdaydın. Ben de senin yanında. Kurduğumuz hayalleri paylaşır, senin şarkılarını söylerdik. Çocukça kavgalar eder sonra yeniden barışırdık. Birlikte şiirler, masallar okurduk. Sen maçlarda top oynarken ben tribünlerden, sen düşme diye dua eder, bir çift gözüm senden başka yere bakmaz seni izlerdi. Hayatın içinde neler öğreniyorduk bir bilsen? Ben anne, sen evlat olmayı.
Oy üzüm gözlüm, kekik kokulum, çağlayan nehrim, esmer güzelim. İyi ki geldin oğlum, otuz üç yıl önce bu gün hayatıma gelen ilkbaharım. Öncem, şimdim, geleceğim. Dilerim, hayata dair tüm arzuların gerçekleşsin. Âmâ, benim de sana öğütlediklerimi unutma! Dostuna ihanet etme, acize zulüm etme, vatanına hizmetten kaçma, dürüstlük en güzel meziyettir, dürüst ol. Çalışkan ol, er kısmı ekmeğini taştan çıkarmayı bilmeli. Kadınını, çocuğunu sev, koru, saygılı ol. Onun önce insan sonra karın, çocuğun olduğunu unutma! Evine ekmek alır gibi çiçek almayı da unutma. Öyle ya eşin hep sevgilin kalmalı, kalmalı ki içinden ne senin, ne de onun heyecanı bitmemeli…
Seçim Saliha Seziş