Ayağını Yorganına Göre Uzat
Ölçülülüğün düstur edinilmesi salık veriliyor sözle. İmkanınız ölçüsünde hareket edin deniliyor. Aşırılıktan kaçının, şartları zorlamayın, sorun sıkıntı yaşamayın tavsiyesi yapılıyor.
................................................................
Sözü ilke edinip yaşamını bu prensiplere göre düzenleyenlerin daha rahat hayat sürmesi mümkünken, aksi yönde hareket edenlerin zorlu dönemlerden geçeceği muhakkak.
.................................................................
Bir ölçü tutturmamız, denge içerisinde yaşam sürmemiz gerekiyor. Sorunsuz sıkıntısız yaşamak, başkalarına muhtaç olmamak için.
...............................................................
Hepimizin bir gelir gider dengesi vardır. Kazanç hanesi, sarf yani gider hanesi vardır. Her kişi, aile ve ülke için geçerli bir husustur bu. Gelir gider dengesini kuran, buna göre varlığını sürdüren kişi, kurum ve oluşum sorun sıkıntı yaşamaz. Aksi yönlü olanlar inişli çıkışlı bir hayat sürer.
................................................................
Bunu aileye endeksleyelim. Gelirimizi ve giderimizi ayarlamaya çalışalım. Bütçemize göre yaşayalım. Gelirimizi aşan harcama yapmayalım. Açık vermeyelim. Borç alıp kapatma yoluna gitmeyelim.
...............................................................
Bütçeniz bir açık vermeye başladığında artık bunun telafisi zordur. Borcu borçla kapatma dönemi başlar bundan sonra. Bir bankadan bir başka bankaya savrulur durursunuz. Kartlarınızı kapatamaz hale gelirsiniz. Önce yakın çevrenizi yalan dolanla aldatmaya çalışırsınız, iş ilerleyince tefecilerin eline düşersiniz.
.................................................................
Ölçü ataların sözüne uymak, gelirinize göre yaşamak, ayağınızı yorganınıza göre uzatmaktır.
Kemal GÜL
19.02.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.