- 665 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Vatan Sevgisi
Vatana karşı yakın ilgi ve bağlılık göstermeye yönelten duygu anlamına gelmektedir. Vatan sevgisi, millet olma şuuruyla birlikte var olan bir duygudur. Milletleri ayakta tutan, toplumda birlik ve beraberliği sağlayan ahlaki değerlerden biri de hiç şüphesiz vatan sevgisidir.
Vatanı bize teslim eden atalarımıza karşı bir minnet borcumuz vardır. Bu borcu ödemenin en kolay yolu ise bu vatanı korumak, onların bize zorluklarla teslim ettiği bu topraklara gözümüz gibi bakmaktır.
Bizler vatan uğrunda kanlarıyla destanlar yazan, şehitler ve gazilerle dolu bir milletin çocuklarıyız. Ecdadımızın bu vatan topraklarını bizlere nasıl emanet ettiğinin bilinci içerisindeyiz.
Hangi millet vardır ki bizim gibi ülkesi adına ölüme göğüs gererek çarpışır. Hangi ülkenin evladı Vatan Sağolsun deyip ölüme koşar. Biz yüzyıllarca bu topraklar için ne kanlar akıttık ne Mehmetler toprağa düştü.
Dinin, namusun ve neslin korunması kadar değerli bir şey yoktur. Din, nesil, namus ve mal güvenliği için vatanımızı müdafaa etmeli, devletimize sahip çıkmalıyız. ve vatana ait sorumlulukların yerine getirilmesi gerekir.
Vatan sevgisi, imandandır. Vatan sevgisi, en asil, en yüce sevgilerden biridir. Gerektiğinde vatan için savaşmak vatan sevgisinin bir tezahürüdür.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.