Yürek Yanmadıkça Göz Yaşarmaz( Mevlana)
Mevlana’ya ait "Yürek yanmadıkça göz yaşarmaz." sözü ile "Ateş düştüğü yeri yakar." atasözü aynı anlamlara gelen, birebir örtüşen sözlerdir. Birinin söyleyeni belli, diğeri ise tarihin derinliklerinden gelen, nesilden nesile aktarılan, kültürel değerlerin özütü, günümüze yansıması.
.................................................................
Elbette yürek yanmadıkça göz yaşarmaz. Hangimizin gözü yaşarıyor. Hangimizin içine acı oturuyor. Hangimiz hislenip duygulanıyoruz. Anlık da olsa düşüncelerimizden uzaklaşıyor, hesabı kitabı rafa kaldırıyoruz. Hiç birimiz. Ne ben, ne sen, ne o. Hiçbirimiz. Oysa birimiz hepimiz değil miyiz. Biz bir bütünüz demiyor muyuz. Milletiz, asırlardır bu toprakları vatan yaptık, kader birliği ettik, tasada ve sevinçte bir olduk, yoklukta ve kıtlıkta ekmeğimizi paylaştık, birbirimize omuz verdik güç verdik kenetlendik, millet olmanın gururunu yaşadık demiyor muyuz.
.................................................................
Ancak ne olduysa nasıl olduysa bu değerlerimizden uzaklaştık. Başkaca şeylerin peşine düştük. Değil millet, insanlığımızdan uzaklaştık. Sonra da bir damla göz yaşını başkalarından esirger olduk. Katılaştık, taşlaştık, betonlaştık.
....................................................................
Değil göz yaşı, zevkimizden eğlencemizden bile fedakarlık yapmaz olduk. Başkalarının meselesiyle zerrece ilgilenmez olduk. Ne kalbimiz yanar tutuşur, ne de gözlerimiz yaşarır oldu. Umursamaz, mesele yapmaz, ilgilenmez olduk.
...................................................................
Doğru söylüyor elbet Mevlana. Kalp yanmadıkça göz yaşarmaz diyerek.
Bizi özetliyor.
Günümüzü,
İçinden geçtiğimiz süreci,
On altı şehidimize yapmacıktan da olsa iki damla göz yaşını esirgediğimizi özetliyor.
..................................................................
Yanarsa anaların yüreği yanıyor, ocağına ateş düşüyor. Ananın, babanın, bacının, kardeşin, ailenin, yakın çevrenin, kan bağı olanın içine kor düşüyor. Başkaları için ise aralıksız olarak hayat devam ediyor. Molasız, fasılasız. Hem de hiçbir şey olmamışçasına.
Kemal GÜL
17.02.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.