- 735 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ALTINKALE SİVAS SICAK ÇERMİK
ALTINKALE /SİVAS /SICAK ÇERMİK
Pamukkale travertenlerinin altın sarısı olanı Sivas’a bulunmaktadır. İl merkezine 31, Yıldızeli ilçesine 16 kilometre mesafede bulunan Sıcak Çermik Termal Turizm Bölgesinde, Pamukkale’ye kardeş olarak yer alan Altınkale yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çekmektedir. Özellikle yaz aylarında yurt dışından gelen gurbetçiler bu bölgeye akın etmektedirler. Adeta bir şifa kaynağı olan kaplıca suyunda yüksek miktarda bulunan kükürtten dolayı sarı renkli tortu oluşan ve bu nedenle de Altınkale denilmektedir, Pamukkale’dekine benzer basamaklı havuzlardan oluşmaktadır. Altınkale, yukarısında bulunan altın sarısı taşlar ve doğusundan coşkun akan Yıldız Irmağı ile müthiş bir görsel şölen durumundadır.
Altınkale’ye gelenler havuzlara girip suyun doğal sıcaklığı ve şifasından faydalanabilmektedir. Sıcak Çermik Kaplıcalarındaki otellerde banyolar, ayrıca tesislerde açık ve kapalı yüzme havuzları bulunmaktadır.
Yaz aylarında cazibe merkezi olan Altıntepe, karın da yağmasıyla masallardaki perilerin dünyasını andıran bir görünüm almaktadır. Fotoğraf makinelerini alan doğa ve sanatseverler Altınkale’nin büyüleyici güzelliğini ölümsüzleştirmek için birbirleriyle yarışmaktadırlar.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.