- 211 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kendini Affetmeyen İnsanın Bütün Günahları Affedilebilir
Burda sorgulama yapılmasının önemini vurgulamak istiyor bilge Konfücyus. Eğer insan hatasını anlar, kendisini suçlar, cezasına razı olursa vicdanlarda affedilebilir, affedilmelidir diyor. İşlediği bir günah nedeniyle kendisini affetmeyen insan erdemli bir insandır. Bu önemlidir, oldukça değerlidir.
......................................................................
Hatasını anlayan ona göre davranan insan büyük insandır. Ancak çok az insan bu yönlüdür. Hiç birimiz kolay kolay bu davranışı göstermeyiz. Suçluyuz demeyiz. Kendimizi yargılamayız. İçin için yiyip bitirmeyiz.
........................................................................
Büyüklük kabullenmedir. Yanlışı görmedir. Hata bende demedir. Israrcı olmamadır. Üstün insan olma özelliğidir bu. Kendini aşmadır. Gönüllere girmedir. Vicdanlarda yer edinmedir.
.........................................................................
Bizler de bu insanlara karşı duyarlı olmalıyız. Onları anlamalıyız. Gerekirse affetmeli, bağışlamalıyız. Böylelikle toplumda bir çığır açmalıyız. Hatasını kabullenen insanlara bir şans vermeliyiz.
Kemal SEYFİ
15.02.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.