Kalbinizi İyi Şeyler Yapmaya Adayın(Buda)
Kalbinizi iyi şeyler yapmaya adayın, bunu defalarca tekrar edin, mutlulukla dolacaksınız diyor çağlar öncesinden Buda. Bir reçete veriyor. İnsanlığa çağrıda bulunuyor çok uzaklardan, Himalayalar’ın eteklerinden Tibet’ten. Evrensel bir mesaj iletiyor. Mutluluğun elde edilemez bir şey olmadığını, bunun mümkün olduğunu söylüyor. Anahtarını veriyor.
..............................................................
Biz insanlar iyiye eğimliyiz. İyi olmak iyi şeyler düşünmek, iyi anılmak isteriz, Öldükten sonra iyi hatırlanmak isteriz. Kötülük insani değildir, zorlama bir davranıştır. Çünkü tabiatımıza, yaradılışımıza, fıtratımıza uymaz.
.................................................................
İyi şeyler düşünmeyi de aşıyor Buda’nın mesajı, iyi şeyler yapmaya adayın mesajını veriyor ve mutluluğun ancak böyle yakalanacağını söylüyor. İyi düşünce bir merhaledir fakat bir fiiliyatla sonuçlanırsa anlam kazanır.
.................................................................
İyi şeyler yapmaya adanmış hayatlarda kaygı yoktur. Gelecek endişesi yoktur. Günlük telaşenin içinde kaybolma yoktur.
...............................................................
Sevgi vardır bu kalplerde. İnsan sevgisi, doğa sevgisi vardır. Mutluluk, yaşama bağlılık vardır. Çevreye duyarlılık vardır.
.................................................................
Biz insanlar bir tercihte bulunmalıyız. İyiliği esas almalıyız. Kendimizi iyi şeyler düşünmeye, iyi şeyler yapmaya adamalıyız. Mutluluğu yakalamalıyız, kucaklamalı doya doya yaşamalıyız.
Kemal SEYFİ
15.02.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.