- 383 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Başlangıç
Başlangıç
Sözlükten: Önsöz, giriş; ilk bölüm; bir iş, bir dönem, bir hayat, vb.
Bilimsel havalı bir söz! Evrenin başlangıcına dair kurgusal içeriklerde, popüler!
Günlük hayatta dikkatten kaçan, sıradan başlangıçdan bahsedeceğim.
Konuya, duyduğum bir haber ve Temel- Dursun kıssasından örnek vereceğim.
Temel bir hazine bulmuş. Sakladığı yerden kimse şüphelenmesin diye bir levhaya; "Temel, hazine bulmadı!" yazmış. Dursun, yazıyı görmüş ve hazineyi alıp o da bir levhaya; "Dursun, hazineyi almadı!" yazmış.
Olay çok basit olduğu için dikkatten kaçanlar oluyor. Temel, hazineyi sakladığı yerdeki Dursun’un bıraktığı levhayı görünce, Dursun’u yalancılıkla suçlayabilir! Çünkü Dursun, gerçekten yalancı! Ya Temel, kim başlattı?
Güncel haber kaynaklarından duyduğum bir haber, ilgimi çekti! Birisi dolandırılmış; kağıdı paraya çeviren bir kimyasalı, büyük paralara satın almış! Kimyasalın sahte olduğunu söylüyor ve dolandırıcılardan şikayetçi oluyor! Sahte kimyasalı satanın yaptığı, dolandırıcılık! Kimyasal sahte olmasaydı, alan ne olurdu? Kim başlattı?
Son tahlilde; "Neticeye bakmak!", başlangıcı ıskalamak değildir! Hatta neticeye bakmak için başlangıca da bakmak gerekebilir! "Kim başlattı?", bu genelde sıradan kavgalarda önemli! Neticesinde büyük sıkıntılara yol açan şeyleri, başlangıçta önlemek mümkün! Sonrası zaten "Netice". Sadece sonuca değil, sonucu doğuran başlangıca da bakmak, zihni açar!
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.