- 501 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
buket uzuner-hava
onu ilk kez bir aşk romanı ile tanıdım,Ada ve tunanın aşkını okurken yüksek lisans tezini tamamlamaya çalışan, kırımlı sevgilisi ile porsuk kenarında el ele gezen bir gençtim,kitap o kadar ilgimizi çekmişti ki sevgilimle elden ele okuyorduk, ve ben porsuk kenarında gün batarken ada ile tunanın ilk kez öpüştüğünü söyledim >Eskişehirli sevgilime, yazarı ikinci okumam ise yaz gecesi sivrisinekler kanımı emerken öğretmen evinin ranzasında oldu.Bahçede diğer öğretmenler sohbet edip iskambil kağıtları ile oynarken ben en anti-sosyal halimle "uzun beyaz bulut"u okuyordum,kitap gerçekten emek harcanarak yazılmıştı ilginç bir konusu vardı,yıllar sonra çok sıcak bir kasım ayında indirimli kitaplar bölümünde "hava"isimli kitabı görünce hemen alıp kasaya yöneldim.Kitap alırken ilk kıstasım ucuz olmasıdır,fakat bunun bir satış yöntemi oldugunun sonra farkına vardım,dört serilik kitabın birini ucuza sat,okuyucuyu bağla ve serinin diğer kitaplarını satın aldır!
kitap ilk olarak uyumsuz defne kaman’ınn rüyası ile başlıyor,iklim değişikliğini inkar etme bakanlığından gelen görevliler
romanının esas kahramınına belge imzalatmak istiyorlar.İlk sayfalardan itibaren kitap ilgimi çekti,hava gerçekten hastalanmıştı çünkü kış mevsiminde olmamıza rağmen ben kitapçı dönüşü belediye otobüsünde ter içinde kaldım.(o zamanlar pandemi yoktu)ilerleyen sayfalarda selçuklu kadınlarının ata binen başı açık ve her anlamda erkeklerle eşit oldugunu öğreniyoruz.Kahramanlarımız ünlü Kayseri mantısı yerken vejetaryenlik konusu açılıyor,eteçok düşkün bir Gaziantepli (Nizip)olarak bu konuda yazara pek katılmadım.
Buket UZUNER her kitabında her sayfada hazırlık yaptığını konu hakkında araştırma yaptıktan sonra kağıdı kalemi eline aldığını okuyucuya hissettiriyor,ensest konusuna değindiği sayfalarda ilgim biraz azaldı çünkü Elif Şafak da bu konuyu işlemişti ve üst üste aynı konunun karşıma çıkması beni yordu, ancak etkileyici cümleleri azalan ilgimi tekrar arttırdı.
"Adlarımız ilk kez yüzümüze ve kulağımıza söylendiğinde ses göklere yükselir.Havada dolaşır oradan sulara akar sudan toprağa ve ağaca yürür."
Dilerim hepimiz Gevher Nesibe gibi uğruna herşeyden vazgeçeceğimiz aşklar yaşarız.
sevgililer günü kutlu olsun
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.