- 1780 Okunma
- 17 Yorum
- 13 Beğeni
“yorumunuz için teşekkür ederim”
//
.
.
.
….. şiir nedir, edebiyat nedir çok bilmem, bilemem…bildiğim dokunmak ve hissetmektir sadece benim.. sanal, dijital adı her neyse.... işim gereği kullandığım birkaç enstrüman dışında da işim olmaz bu alemde.. face değil face to face (yüz yüze) dir gerçeğim… şiir ve edebiyat konusunda da yıllarını bu edebi mükemmelliğe adamış alaylı, alaysız bir çok üstatlarımızın olduğu gerçeğidir ve şiir, edebiyat konusunda da elbette onlar bu ve buna benzer soruların tam olarak ebedi karşılıklarıdır…
….. satış, pazarlama alanında mesleğimi icra ettiğimden her doğan yeni gün benim uhdemde çok farklı metabolizmalarda insanlarla ilişki anlamına geldiğinden her gün batımı da doğal olarak ruhsal açıdan yorgun düşmem gerçeğini bana yansıtıyor.. işte bu sebepten yıllar önce tanıştığım bu güzide defterde kendimce kalemleşerek bir nevi şarj ediyorum ruhumun direncini aynen şu an yaptığım gibi..
…. elbette kendimi eleştirdiğim gibi bu defteri de eleştirdiğim bir çok nokta bulunmaktadır… örneğin uğur böceği ödüllerinin kaldırılması konusu çok büyük bir yanlıştı bana göre. bugün hala sabaha kadar sebeplerini açıklayabilirim ve benimle aynı inancı taşıyan arkadaşlarımızın da hala olduklarına inanıyorum..
….. bugünkü satırlara düşüş nedenim ise başlığa konu olan “yorumunuz için teşekkür ederim” ifadesidir.. ne kadar sanal, dijital, robotik bir eylem.. ya hu düşünebiliyor musunuz öyle yada böyle bir paylaşımda bulunan şiir dostunuza beğeniniz karşılığında naçizane yorum yapıyorsunuz ki o yorumu yaparken yüreğiniz dile geliyor adeta. sonra mı, sonra, bu yorumunuza yine yüreği ile yorum yapan şiir dostlarınız haricinde bir de bir “tık” zahmeti zarafetinde robotik yorum yapan dostlarda olabiliyor elbet..ne diyelim onlarında canı sağ olsun, sağ olmasına da insan yine de üzülüyor elbet. sonuç olarak sanatsal bir platform burası. hani yorum sağanağı olur yüzlerce yorum söz konusudur, bunalırsınız anlarım ama her ne kadar anlasam da yine de bana yüzlerce yorum gelmiş olsa da (ki gelenler var bunu aşağıdaki satırlarda belki sebebini dile getiririm).. ve cevaplamaya üşensem de ya da vaktim olmasa da inanın yine de şiir ya da yazımın altına genel bir teşekkür asarım veee ben ve benim gibi düşünen şiir dostlarımın kalbini de kırmamış olurum.. çok zor değil ve inanın hiç acımayacak.. bu tarz yorum atan dostlarda kusuruma bakmasınlar lütfen bu iç dökümüm naçizane benim düşüncem.. sonuç olarak bu dokunmatik yoruma ne zaman düşse aklım, ne zaman karşıma çıksa hep yüreğim ağlar… siz iyisi mi, bu robotik yorumsallık kurgusu iyiden iyiye duygularımızı, dokunuşlarımızı köreltmeden gelin el ele verelim, güzelleşelim inanın biz böyle daha güzeliz, güzeldik...
…. yüzlerce yorum alma sanatı konusunda da çok şiir, edebiyat olmanıza gerek yok maalesef. albenisi, dekoltesi olan profil resminiz ya da oraya monte ettiğiniz siz olmayan resminiz ve yorum savar dostlarla bir iki satır cilveli sohbet etmeniz kafidir yüzlerce yorum alabilmeniz için.. yorum savar derken bu arkadaşlar bildiğiniz üzere, ağızları salyalı ve salyasız olarak ikiye ayrılır.. salyalılara harf tüketmeme vakit ayırmama bile gerek yok fakat salyasız olanlara cidden saygı duyuyorum. duyuyorum çünkü saniyeler içinde onlarca yorumu kopyalama yapıştırma tekniğiyle şiirlere asabilmek ciddi dikkat ve kabiliyet gerektirmektedir….ne diyelim yaşasın sanat, edebiyat…
…. hepimiz gibi edebiyat defterimizin de eksikleri hataları ve zorunda kaldıkları politik seçim ve davranışları var ve olacakta elbet fakat önemli olan asgari seviyelere çekebilmektir inanıyorum ki ilgili arkadaşlarımızda sanatsal enerjilerini bu konuda harcıyorlardır… sonuç olarak her şeye rağmen bizlere yarattıkları bu ortam, platform için kendi adıma emeği geçen tüm dostlara ve yüreği dilinde, kaleminde paylaşımlarını esirgemeyen tüm kalemdaşlarıma teşekkür ederim..
.
.
.
//
ilhanaşıcışubatikibinyirmibir
YORUMLAR
emeğinize keleminize siteminize sağlık diyip bende fikrimi belirteyim
açıkcası seçeneklerin gayet yerinde olduğunu düşünüyorum neden derseniz kendimden örnek vereyim iyi bir yorumcu değilim okuduğumu hisseden ama yorum kısmında o hissiyatı yansıtamadığımdan fazla yorumda bulunmam aynı şey paylaştığım şiirler içinde geçerli yapılan yoruma malesefki kaliplaşmış cümleler kuruyorum ama bu kaileye almadığım yada amaaan ne uğraşıcam anlamında değil tabiki tam tersi değer ve saygı duyduğum icin teşekkürümü bu şekilde ifade edenlerdenim bende ,tabi bazende o an zaman olmuyor bir şiire yada yazıya yorum yapmak sonra tekrar bakarım diyip unutulabiliyorda.çok uzattim farkindayım kısacası saygı çerçevesinde yapılan yorumlar ki genelde öyle aynı cümleler de olsa iyidir yaa.
ilhanaşıcı
Devrimkaya~
Muhteşem!..Böcekleri ilaçladılar..Yorumlara gelince..bazı yorumlar eğitici..Bazıları tema hakkında fikir beyan etme.Bazıları beğeni şekli ve kalite yorumlayan tarafından atfedilen.Yorumlara cevaba gelince..Cevap veremeyenlere kolaylık sağlamak istenilmiş olmalı ki otomatik teşekkür butonuna yer verilmiş..Şahsen ben şiirlerime yorum yazsın yazmasın beğendiğim şiirlere yorum yazıyorum..Yorum yazdığım şiirlerden benim şiirlerime yorum gelince sıklıkla cevap yazmıyorum.Zira yorum yazmış olduğum için zaten paslaşmış oluyoruz..Size bu yazıyı paylaştığınız ve açıklama fırsatı verdiğiniz için müteşekkirim..Saygıyla..
ilhanaşıcı
neneh.
Yorum yazmak da bir yetenek.
Ben de güzel yorum yapamam ama kopyala yapıştır yapmam.
Bu arkadaşların yazı yada şiirleri okumadığını düşünüyorum.
Yine de nezaketen teşekkür ediyorum.
Yazınızın içeriğine gönülden katılıyorum.
Tebrikler
anlamlıydı yazı.
Selamlar..
ilhanaşıcı
glenay
İnceliğinize çok teşekkürler, selamlar.
Bu sayede yazınızı tekrar okudum..
😡😡😡😡kızgın ifade yi görmeyin rengimi ifade amaçlı koydum ,şu an kıpkırmızı oldum çok özür diliyorum bende o gün sayfada bir şeye çok üzülmüştüm ,kısacası canım çok sıkkındı bu ayıbı o ruh haliyle yapmış olabilirim, özür diliyorum.
Ve şu kısa dörlükle affımı talep ediyorum üstad
İstemezdim gönül yıkmayı
Lakin yaptım bu hatayı
Hataya düşermiş beşer
Af diler fani beşer
Neyapsın işte kul şaşar
Saygılar, selametle
ilhanaşıcı
senin yüreğini bilirim ben sıkıntı yok ayrıca bu benim fikrimdi sadece herkesin fikrimde olma zorunluluğu elbette yok kalbimde olun yeter.. walla bak:)
ayrıca dörtlüğün tamı tamına dört dörtlük olmuş bilesin.
Deryada bir zerre
Akrostişim için birşey demediniz yoksa kalemimimi kırıldı
😔
İlhan bey ,
Şimdi yakaladım sizi kusura bakmayın artık söylemem lazım!
Güne gelen şiirinize yorum yapmıştımda
otomatiğe bile basmaya tenezzül etmemistiniz.
Yoksa bu yazınızla hemfikirim ve bana eliyle yorum yapan herkese bende elimle yaparım otomatikler hariç.
Güzel bir konuydu
Saygılar
ilhanaşıcı
Geçenlerde bende bir içimi dökmüştüm, konu bu degildi ama bu ve buna benzer bir iç döküştü.
Uğur böceği tarihlerinde ben yoktum sanırım. Bilmiyorum o mevzuyu. Sitemizde çok güzel, çok değerli kalemler var.. Onları okumak, bazen onlardan yorum almak bile nasıl özel hissettiriyor. Bu yüzden burada olduğum için çok mutluyum. Şuan kızımı okuldan aldım ona pasta ısmarladım, kendime de çay. Geldiğimiz pastane muallim pastanesi. Raflarda kitaplar var, siz çay içerken size eşlik eden. Böyle ortamlar beni iyi hissettiriyor mesela. Tıpkı bu edebiyat defteri gibi.
İki gün önce merak edip edebiyat siteleri, edebiyat sayfaları bütün aramaları yaptım incemelek için. Karşıma basit basit yerler çıktı. Bu kadar donanımlı yada bu kadar gelişmiş başka bir yer göremedim. Bunun için bile uzunca bir yazı yazılabilirdi ama ben kalktım aşk şiiri yazdım :) çünkü o an onu yazmak istedim. Sonra da beğenmedim :)
Şuan konu dallanıp budaklandı farkındayım ama n'apayım konuşacak birini bulamayınca yazıyorsunuz :)
Yorumunuz için teşekkür ederim sanırım yüzlerce yorum alıp, hepsine tek tek cevap yazmaya vakti olmayanlar için açılmış bir seçenek olmalı. Mesela öyle cevap veren birine bir daha yorum yapilmayabilir, rahatsız olanlar için söylüyorum.
Bazen de kişi çok iyi şiir yazar, çok iyi yazı yazar ama yapılan güzel yoruma karşılık verecek kelimesi yoktur..mahcupluk gibi düşünülebilir bu.
Yine bazen de yaptığınız yoruma hiç cevap vermeyenlerle karşılaşabiliyorsunuz.. 'Daha yazmam ona yorum' dedim gittim yine yorum yaptım. Çünkü çok iyi yazıyordu. :)
Beni yazarın karakteri değil yazdıkları ilgilendiriyor diye düşündüm. Doğru mu düşündüm bilmiyorum.
Ayrıca bu yazı tam da benim doğum tarihimde yayınlanmış. İyi ki yazmışsın, iyi ki doğmuşum :)
Mutlu yıllar sevgili yazı ve ben.
Konuya burada nokta koyuyorum.
Selamlar saygılar.
ilhanaşıcı
muallim ne güzelmiş ismide ana kız size afiyet olsunnn. Kokusuyla, dokusuyla kitap konusu önemli ki mutlaka kızında iyi bir okuyucu ya da adayıdır eminim..
evet yaa iyiki doğmuşsunn kelebek ve hep olasın benek benek
ne güzelsiniz..
Güzel ve anlamlı bir paylaşım olmuş İlhan bey hiç birimiz şair değiliz okurun değerlendirmesi kişiyi şair kılar ve yorum meselesi site böyle bir seçenek koymuş ve çoğu insan kısa yollu olduğu için tercih ediyor bir başka mesele de ya yazılan yorumu beğenmeyip nezaketen cevap veriyor klasik seçimle ya da şiirinin anlaşılmadığına kızıp yine klasik modu seçiyor :) vs vs bir sürü örnekleme yapılabilir elbet.bazıları da şiir kendi aklınca biçimlendiriyor ya da şiirle alakasız paylaşım yapıyor beğen beğen al yani kendimizi hangi kategoriye koyduğumuz da kendi seçimimiz
Saygılar
ilhanaşıcı
ele,
yürek yüreğe
sanat, edebiyattır ezberimiz
ve biz yazdıklarımız kadar güzeliz...
teşekkürler güzel insan..
Ìçtenlikle katılıyorum düşüncelerinize,mesela bu yazı günün yazısı seçilmeliydi.Çok önemli konu ve herkesin okuması gerekiyordu.
Aslında deģerli bir site,çok iyi yazan şair ler var ama zamanla onların ayaģını kaydıranlar var,bir çekememezlik,kıskançkık var,çok eskiden bir Yunus Karaçöp abimiz vardı,gitti.Aşkar şair gelip gidiyor zaman zaman,küstürüyorlar ,niye bilmiyorum.Daha bir çok deģerli dost,şair.
Bir ego,bencillik söz konusu,kutuplaşma.Ne paylaşılmıyor acaba,merak içindeyim.
Günün şiirleri bazen muhteşem,bazen sıradan.
Yorumlar da öyle.
Uģur böceģi gelsin,kendi adıma çok özledim ve evet burda tüm şiirleri okumak mümkün deģil,arada güzel eserler okunmadan geçiyor.
Teşekkür ederim size,güzel bir konu ve deģerlendirilmesi gerekiyor yöteticiler tarafından.
Saģlıklı,mutlu kalın
ilhanaşıcı
güne yazılmış,
kazılmış mesele değil..
mesele gönül, gönüle yazılmak, kazınmak...
hiç bir şey gibi maalsef bu defterinde organik yapısı, kimyası iyice azaldı... yaşamak değil ki mesele yaşatamadıktan sonra değil mi ama...
gün değil güneş olsun rehberiniz...
Valla ilhan can ben de bunu defalarca kez dile getirdim insanlar her şeyin kolayına kaçıyor bu durum çok üzücü sana katılıyorum o zaman hiç yorum yazmaya kopyala yapıştır yapmaya bile zahmet etmesinler beni her zaman anlayan dost kalem ugur böceği gelsin diyenlerdenim ben de umarım gelir tşk bu güzel yazı için saygılar çokca sevgiler
ilhanaşıcı
dün sen yazdın, bugün ben yarın başka bir dost yürek...
umarım anlaşılırız çünkü biz sanata, edebiyata aşığız...
beneklerin hiç solmasın kelebek...
Normal şartlarda vaktim olmaması sebebiyle yazılar bölümüne uğrayamıyorum. Ama takip ettiğim bir şair olmanız ve yazının başlığı dikkatimi çekti. Sonuna kadar okudum ve size katıldığımi iletmek isterim.
Uğur böceği konusunda kesinlikle geri gelmesi taraftariyim bende ;) kesinlikte motivasyonu ve kendine güveni artıyor şairin.siirler alkış alıyor daha çok kişi keşfediyor keşfediliyor. Şiirin diline vuran duygular yerini buluyor.
Ve şiirlere yapılan yorumlara teşekkür etmek kendimce yorumunuzu okudum demek içindi. Kopyala yapıştır yorumlarına tepki aslında ama gerçekten ruhunu ile okuyup dokunduğu duyguları da her zaman etkili yorum seçiyorum. Cevap teşekkür ederim demek olsada.
Haklisiniz ve destekciniziz ;)
Dua ile kalin
eMİNeYZAMAN tarafından 15.2.2021 00:32:59 zamanında düzenlenmiştir.
ilhanaşıcı
lisan-ı sanat, edebiyat, şiirle el ele, yürek yüreğe olalım her daim..
İlhan bey çok güzel bir konuya değinmişsiniz sağ olun.
Bazı arkadaşların hiç okumadan yorum yaptıkları oluyor. Basmakalıp yorumları yapıştıralar da var.
Bazıları da nöbetçi beğenici. Bir şiir ekliyorsunuz saniye geçmeden beğeniyor. Otomatiğe mi bağlı nedir anlayamadım. Bu sitenin özelliği yeni eklenenlerin falan görünebilmesi için sayfanın yenilenmesi gerekiyor. Sayfa kendiliğinden yenilenmiyor. Facebook mesela kendi yenileniyor. O bahsettiğim arkadalar hiç durmadan sayfa mı yeniliyorlar nasıl oluyor anlamadım.
O kuru kuruya teşekkür bana da çok yavan ve samimiyetsiz geliyor. Ben de kullanmamaya çalışıyorum.
Uğur böceği konusunda da kısaca yazının tümünde de hemfikiriz.
Sağlıklı günler diliyorum.
ilhanaşıcı
aynaya baktığında göremiyorsa insan kendini suçu aynada aramamalı
sağlıcakla kalın...
Çok güzel yorum yapan arkadaşlarımız var bir iki sözcük de olsa.
Ben yapamıyorum, arkadaşlar beni affetsin ama bu teşekkür ederim yerine de tıklamıyorum.
Yazılan teşekkür içten gelmeli.
Size gönülden katılıyorum, uğur böceği konusunda da tabii. O sanki yazara bir ödül oluyor.
Tebrikler,
selamlarımla..
ilhanaşıcı
sevgiyle,
dostlukla
elbette şiirle el ele...
Değerli kardeşim, inan buna benzer bir yazı yazmayı bende düşündüm.
Hangi kısmını derseniz, öncelikle şu şiir sayfalarına adeta zıplaya zıplaya girip sanki ellerinde mühür varmış gibi yorum yapmayıp da, ellerindeki mührü basıp çıkan yorumcu kişileri kinaye etmek için.
Daha sonra hepimizin çok sevdiği şu "Uğur Böceğini", yeter ama artık çok uyudu dönsün gelsin değil mi?
En sonda, sayfalarımıza gelip saçma sapan terbiyesiz insanlar için "Bip" konuşma gibi bir şey yapılması için öneri mesela.
Teşekkürlerimle.
ilhanaşıcı
uyan artık uğur böceği,
aç gözlerini ve çalmadan kapıyı gir içeri:)
gönül
vermektir sanat,
yaprak dökmektir dört mevsim
bazı arkadaşlar bilsin ki,
bu bir "yetenek sizsiniz" tarzında yarışma değil "yürek sizsiniz" tarzında bir platform.. kendinizle tanışın önce sonra sizde yaprak dökersiniz usulünce
sevgili Davidoff ve Davidoff gibiler "iyi ki"siniz, çok güzelsiniz...
Evet, rahatsız edici durumlar gerçekten dile getirdiklerin.
Hiçbirimiz profesyonel yorumlar yapmıyoruz gerçi bu platformda. Dolayısı ile okuduğumuza istinaden yazdıklarımız sadece bilgi birikimimiz seviyesinde veya hissettiklerimize yönelik dostça yorumlar oluyor. Bu kapsamda hiç yanıt almamak, günler sonra yanıt almak veya sadece bir butona basılarak yapılan teşekkürü görünce karşındakinin iletişime geçmek istememe kararını saygıyla karşılayıp yorum yazmamak daha mantıklı geliyor. Ancak şöyle bir durumda var ki çok önceden yaşadığım bi tecrübeye istinaden mesaj kutusunu kapamama sebep... yorum yazıyorsunuz diyelim kişi yanıt olarak yorumun altına değil mesaja teşekkürünü ve sohbet etmek istediği konuları sıralıyor. Acaba dedim o zaman bu kadar hoş sohbet etme zamanını bulan insanlar niçin herkesin görebileceği ortama yazmaktan kaçınırlar yanıtlarını?!? O konuda da değişik varsayımlarım olmadı değil hemşehrim🤣
Neyse sonuç itibari ile herkesin içine ne siniyorsa ve kendini nasıl rahat hissediyorsa öyle yapmalı yanıt verme hakkını bence. Bu durum için de yeterli ve dengeli çözümler sunulmuş yönetimce bence.
Takdir ettim ama çabanı ve nezakete çağıran yürek sesini.
Keşke yapılabilse , keşke yapsak 🤷♀
Dostlukla her daim
YediYıldız tarafından 14.2.2021 21:47:49 zamanında düzenlenmiştir.
ilhanaşıcı
ah be hemşehrim bilmez misin bizler fikir adamıyız kendimizce ve fikirlere saygı duyarız belki de imbat estiğimizdendir. zorumuza giden fikri olmayanlar ve aklını da kendi kendilerini kandırmaya yönlendirenler...neyse,,,,
hep güzelsinnn...
Evet!.. Defter yönetiminin aldığı kararlar mutlaka arz talep çerçevesindedir. (öyle umuyorum) Ancak, idareci olmanın gereği, bu arz talep olayında analiz, onama ve reddetme kabiliyetine sahip olabilmektir.
Hepimizin bildiği üzere, bir kısım DEFTERDAŞIMIZ bir yorum sabitleyip, okumadığı tüm yazı ve şiirlere bu yorumu yapıştırmakta ve eksiksiz beğeni bırakmaktadır. Bazen bu yorumu gördüğümde, hakaret edilmişcesine içerliyorum. Ve o zaman kendime olan saygımdan dolayı, cevapsız bırakmamak adına bu butona (yorumunuz için teşekkür ederim) bastığım da olmuştur. Çok çok istisna olmakla birlikte paylaştığım bir yazıya (şiire) yapılan yorumlarda, uzun süre cevap vermeye zaman bulamayacağım durumlarda, bir kaç defa yine kullandım bu butonu. Ancak o durumda bile yaptığımın saygısızlık olduğu düşüncesi ve huzursuzluğu ile bir daha standart yorumcular dışında, bu butonu kullanmama kararı aldım. Ve kullanmıyorum.
Burada, iyi kötü ayırdı yapılmaksızın paylaşılan beğeni ve basma kalıp yorum yapma gayretinde olan kişilerin tek amacı, ziyaret ettiği iyi niyetli kişileri kendi sayfalarına gelmeye yönlendirmek (zorlamak) olduğu kanısındayım. Bu durum hem platforma, hem bu platformun kurulmasındaki amca, hem de buradaki nezih yapıya zarar vermektedir. Varsa bir kaç iyi niyetli paylaşımcı, onlar kendilerini tenzih edip bu eleştiriyi üzerine alınmayacaktır sanıyorum. Bu anlamda "yorumunuz için teşekkür ederim” butonu, hiç okuma, tartma zahmetine girmeden, karşısındakine, emeğe hatta kendisine karşı saygısız ve basmakalıp paylaşımcılara karşı kullanılabilir kanısındayım.
Diğer taraftan, benim de yılladır dil çürüttüğüm konu "uğur böceğinin" kaldırılması. Ben kendi adıma bu gereksiz tutumu hiç bir zaman kabullenemedim ve sebebini asla çözebilmiş değilim. Gün seçkisi olayında, hemfikir olmasam da bir çok sebeple bir çoğumuzun uygun olduğunu düşünmediğimiz tercihler yapılabiliyor. Uğur böceği uygulaması ise buradaki adaletsizlik duygusunu en iyi derecede hafifleten tek etkendi çünkü.
Anlamlı, bir o kadar da gerekli bir konuya değinen yazınız adına teşekkür eder, yorumumun uzunluğu sebebiyle yaptığım işgal adına özür dilerim.
Selam ve saygılarımla...
ilhanaşıcı
kanamalar belli pansuman illa ki gerekli... sanat, edebiyat varsa yürek olmalı her rengin ve ahengin dili.
hep olasınız...
Muhtesem!..Ilgili ve bilgili olmak Edebiyat Defterini benimsemek ve onemsemek anlamina geliyor.Bir cok degisimlerin oldugu ve olacagi da muhtemel tabii ki..Ne degisimler gecirdik katildigimizdan bu yana..Yorumlara tesekkur edemesek de karsi yorum ve begeni ile de cevap verdigimiz olmustur elbette..Yuzlerce uyenin bulundugu yuzlerce renk var elbette.Kirmadan , dokmeden, seviyeli bir sekilde paylasimlar yapmak ,zikrettiginiz gibi degisimleri tartmak ve izdusumunu paylasmak defteri daha da guzellestirir.Yazilar ve siirler gibi yorumlar ve verilen cevaplar da yurekten suzulenler..Duyarliliginiz adina tasekkurler va saygilar.
merhabalar sevgili kardeşim iyi pazarlar ve sevgi gününüz kutlu olsun...benim şahsi düşünceme göre
bu site bir pazar tezgahı ve herkes kendi duygularının satışı konusunda çaba harcıyor ...keyifle okuduğum güzel şairler var listeme eklemişim onda hiç sıkıntı yok ....ama şu sitede binlerin kendilerini okuduğu tıklama hilesine çok kızıyorum ....ona bir çözüm bulsunlar
her şiiri iki bin üç bin okuma kendinizi kandırıyorsunuz diye yazmamak için kendimi zor tutuyorum .....yorum ve teşekkür etme şairin duygularına saygıdır...onu bunu bilmem uğur böceği de olsun çok şiir okunmadan liste dışı oluyor iki şiire takılıp kalınmamalı ...
teşekkür ederim
sevgiler
ilhanaşıcı
renginiz hiç bitmesin..