- 385 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Dua üzerine bir deneme 2
Neden insanlar dua ederken devamlı birilerini aracı koyarlar?
Allah bütün kullarına eşit yakınlıktayken kul yaptığı hatalarla rabbiyle arasını açar. Bu suçluluk duygusuyla rabbine kulluğu ile daha yakın olduğunu hissettiği insanlardan medet umar.
Bu nedenle Eyüp sultana giderek nasibim açılsın diye dua aden şarkıcılar, dansözler, ramazan olduğunda zuhurat babaya gidenler, herc-ü merc içinde oralarda yer kapmaya çalışanlar, her türlü haram işini tekke görünümlü yerlere yaptığı bağışlarla yani rüşvetle arındırmaya çalışanlar kendi kusurlarını bildiklerinden rablerine ulaşacak tertemiz ağızlar ve kalpler arama çabasındadırlar.
Kendi nefislerinin arzularını gemlemekte zorlanan bu insancıklar kötü gidişlerinin farkında olarak mütemadiyen bir kurtuluş reçetesi aramaktadırlar.
En kolay ve en basit yol olan inanarak inandığı gibi yaşamayı göze alamadıklarından böyle garip yollara başvururlar. Bazen sadece zamanlarını yitirirler bazen de namussuzların tuzağına düşerler ve zamanlarının yanında servetlerini, namuslarını da yitirdikleri olur.
Kimi zaman muska yazdığını iddia eden şarlatanların ağına düşerler, kimi zaman da sarık, cübbe giymiş dindar görünümlü gurupların yöneticilerinin heva ve heveslerinin kurbanı olurlar. Bu yeni ortaya çıkmış bir olgu olmayıp insanlık tarihi kadar eskidir.
Musa aleyhisselamın getirdiği tevratı o zamanki yahudi hahamları değiştirmiştir.
İsa aleyhisselamın dinini putperestliğe çevirenlerin başında kendini samimi bir hristiyan gibi gösteren yahudi vardır.
İslamiyette de İbn i sebe hariciliğin temellerini atarken müslüman gibi görünmüştü.
Son zamanlarda hepimiz yaşadık ve gördük.
Aczimendi güruhunun elebaşlarından Ali Kalkancı‘nın fabrikasında sonradan iki milyon Captagon hapları bulunmuştu.
Televizyonlarda alemci ortamların adamı olarak kıvıran yahudi dostu Adnan Oktar’ın nasıl bir kadın pazarlama ve şantaj ağını kurmuş olduğunu tutuklandıktan sonra öğrendik.
Ekranlarda salya sümük ağlayarak, boynunu bükerek, kendine acındırarak ihanet cephesinin başı amerikan planlarının gönüllü askeri olan Fethullah Gülen hepimizin lanetle andığı karakterlerdir.
Bunun yanı sıra sapkın duygularına hakim olamayan Müslüm Gündüz ve Fatih Nurullah gibi karaktersiz karakterlere de ayrı bir bölüm açmak gerekir.
Bu gibi kötü örnekler örnek olarak ele alınmamaları gerekir.
Bunlar bir elin parmakları kadarken nice nice şeyhler ve dervişler bu mukaddes davanın bendesi olarak yüzyıllardır bu dine hizmet ediyorlar ve edecekler.
Nasıl ki hırsız zenginlere bakarak paradan soğumuyorsak ahlak yoksunu bu insancıklara bakarak ta dinden soğumamalıyız.
Bilhassa bu örnekleri dile getirmekten ve onları ifşa etmekten geri kalmıyarak içimizdeki bu safraları dışarı atarak dinimize yapılacak tüm haksız saldırılara önce müslümanlar engel olmalıdırlar.
Bir hadiste peygamber efendimiz "Cennete girmek için vesile arayınız" diyerek insanların birbirlerine dua etmesini teşvik etmiştir. Bu dua etme gayreti asıl nimetleri vereni gölgeleyecek bir sevgi ve ilgi olmadığı, edep ölçülerini aşmadığı sürece caizdir ve de tavsiye edilir.
YORUMLAR
Derviş Baba
amin