- 450 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Kar Taneleri
Gecenin bilmem kaçı.. Kar yağıyor. Sokaklar ıssız ve sessiz sanırım günün en güzel saatleri bunlar. Çıktım dışarı. Kirli bir dünyada temiz bir şeyler arayışındaydık çoğu zaman, bulamıyorduk. Kar usul usul yağarken üzerime, hala temiz bir şeyler var diyordu sanki, yeter ki sen bakmayı bil. Fazla bir beklentim yoktu dünyadan. Kendi halinde biriydim işte. Bir ben vardım güvendiğim ve bana iyi gelmekten emin olduğum kitaplarım. İnsanlar üzerine beklenti kurulur muydu hiç? İnsan en çok kendine sığınırdı, bilirdim. Kar taneleri yüzüme değiyordu, en güzel dokunuştu onlar. Mutlu olmak, huzurlu olmak, ait olmak istediği yerler arar insan, ama en çok kendinde aramalıydı. Şuan tekim, kar tanelerinin yüzüme değdiği her andaki huzuru hissetmek.. Keşke o duyguyu size de yansıtabilseydim.
Hayat, zaman her an değişiyor. Her anın kendine özgü güzellikleri var. Kimi bir güneşin doğuşunda bulurdu mutluluğu, kimi yağmurda yürümekte bulurdu, kimi kar tanelerinde bulurdu. Bana sorarsınız ben kışı daha çok seviyorum. Kar tanelerine inat gökyüzüne bakmak ve ardında kurduğum hayaller beni başka diyara götürüyor. Simsiyah olan ortam beyazlara bürünüyor, bir nebze de olsa dünyaya masumiyet ekleniyor. Saflığın azaldığı zamanda hala bembeyaz yağan karı görmek insana umut veriyor.
Yaşım 19 ama hala büyümedim. Bıraksanız utanmadan karda tepinebilirim. Abim de her zaman eşlik ederdi bana, çocukluğuma çocuk olurdu o da. Benim için bu yıl kar biraz hüzün getiriyor ardından. Abi kar yağıyor hadi dışarı çıkalım diyemiyorum, çünkü o yok. Abim subay oldu bu arada o yüzden 1 yıl sol yanım hep boş kalacak. Karda insana hem mutluluk getiriyormuş hem de hüzün. Bazen çocuklarla birlikte küçülen büyüklerin kahkaha sesi, bazen üşümekten ağlayan bir çocuk sesi, bazen arabaların karda zorlanması, bazen de sokakta yaşayan insanların zorlukları.. Derler ki kar taneleri birbirine benzemez, tıpkı insanlar gibi.. Hayat herkese başka pencereden bakıyordu.
Ahmet Muhip Dıranas’ın şiiriyle sonlandırmak isterim cümlelerimi :
Ne sabahtır bu mavilik, ne akşam!
Uyandırmayın beni, uyanamam.
Kaybolmuş sevdiklerimiz aşkına,
Allah aşkına, gök, deniz aşkına
Yağsın kar üstümüze buram buram…
instagram: ilaydakardas3
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.