Tesadüf Tesadüfün Aklını Çeler Mi Acaba?
Yine bir temmuz ortasında ..
Gecenin yıldızları kaydırıp yüreğine alışlarında, aynı makamda, aynı notada buluşturacak bir yunan armonisi bizi.. Ay tutacak, şiirler yazacak maviliğine, denizler maviliğin rengini almış ıslaklığına, ıslaklıktan sarhoş olmuş yakamozlar kıyılara, kıyılar da; suları dilenen kumlara...
Sen elinde yudumlarken biranı, melekler kıskanacak fikrini aklındaki sewdanın.. Derin bir ah çekişinin içinde kaybedeceksin beni.. Ve ben gecenin karanlığında kendini aramaklı.. Yıllar sonra geçtiğin adımları tazeleceğim caddelerden.. Kokunu duyacağım olmadık yerlerden, peşi sıra yürüyeceğim bir yabancının, gözlerinin rengini giyinmiş gözlerine diye..
Yeni masallar çıkartacağız eskilerinin üzerinden kalemlerle geçerek. Yeni kimliklerle uyanacağız, eskisinden daha az seçerek.. Ve o da geçecek, bu da geçecek.. Sen sende yiteceksin bir kayıp zaman gölgesi gibi, ben bende..
Dilencinin avucuna bıraktığın bozuk paranın üzerine atacağım bende cebimde kalan tüm bozukluklarımı.. Adımlarının kokusuyla dansedecek ayaklarım.. Belki az önce kalkıp gittiğin koltuğa oturacağım.. İçtiğin kahveden sipariş edeceğim kendime.. Camdan kendimi seyredeceğim, aklıma aynı şeyler gelecek.. Aynı manzaranın gürültüsüz yorgunluğuna dalıp gideceğim.. Belki aynı anda kapatacağım seninle gözlerimi güne.. aynı anda uykuya dalacak aynı rüyanın birbirini arayan parçalarından biri olacağım. Aynı trene yetişmeye çalışacak, aynı otobüse bilet atacak, aynı duraktan taksiyi çevireceğim.. Aynı anda rötar yapacak belki uçağım uçağınla..
Yıllar sonra aynı yıldız kayımında aynı dileği dilermiyiz dersin acaba? Yine kaptırıp gidermiyiz bir tangonun kışkırtıcı tutkusuna, ya da bir yunan müziğinin kanı sulandıran dokusuna.. Kimler yüreğini inciltecek, kimler yüzünü gülümsetecek onca yıllık mirasın sonunda.. Ve sen göçüp giderken durmaksızın her vakti gelen gibi, kim kalacak aklında?? Aklımda olan olacak mı aklında?? O son dediğimiz hayat sahnesinde perdelerimiz kapanır mı dersin aynı anda??
Yaşatır mı sence hayat bu kadar tesadüfü bir anda?
YORUMLAR
Yazınız gerçekten çok güzel...Tesadüfler insan hayatını değiştiren büyük sırlardır ve çoğu kez şükrederiz o küçük tesadüflere doğru zamanlarda geldikleri için...Hayat umduğumuzdan daha çok tesadüfü yaşatır bize,farkına varmayı bilelim sadece! duygularıma tercüman olan bu yazı için çok tesekkürler....