- 361 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
AYA YOLCULUK
AY YOLCULUĞU
.
Müjdeler oldu. Cumhurbaşkanı Erdoğan açıkladı. 2023’te “Aya seyahat” düşlerimiz gerçek olacak. Cumhuriyetin yüzüncü yılında biz Türkler de aya ayak basmış olacağız.
El âlem 1969’da ayak basmış. Biz 54 yıl sonra bu mutluluğu yaşayacağız. Aradan yarım asırdan biraz fazla geçmiş ya, olacak o kadar.
Gerçi Jules Verne Aya Seyahat’i 1865’te yazmış. Bu kitapta Jules Verne, insanın ay yolculuğunu ironik bir dille anlatmış. Kurgusal, düş gücüne dayalı ve hiciv yönünden hayli zengin bir kitap Aya Seyahat. Sanki bir kehanet gibi.
Jules Verne’nin bu kurgusal anlatısı 104 yıl sonra gerçek olmuş. İnsanoğlu aya seyahati gerçekleştirmiş.
.
Biz ise 2023’te gideceğiz aya. Hazırlıklar başlamış. Aya gitmek için ilk adaylardan biri adaşım Mustafa Topaloğlu. Biliyorsunuz “Uzaylı” namıyla maruftur adaşım. Diyor ki:
-Aya ilk giden ben olmalıyım. Sonra gelenleri ağırlamak, rehberlik etmek gerek. Bunu ben yaparım.
Doğruya doğru. Adaşım bu işi hakkıyla yapar. Buna inanıyorum. Durduk yere uzaylı unvanını almadı. Oraları iyi tanır.
.
Bir kardeşimiz de aya ilk gideceklerden birinin din görevlisi olmasını istiyor:
-Din görevlisi gitmeli aya. Ayda ezan okumalı, diyor.
Fena fikir değil hani?
.
Türkler 2023’te aya ayak basacak. Ama durun bir dakika. Türkler daha önce aya seyahat etmemişler mi? Siz öyle sanın.
Sanılır ki insanoğlu 1969’da aya ayak bastı. Daha önce aya gidip gelen olmadı. Aya gidip gelen, ay yüzeyindeki araziye ürün ekip hasat edenler var. Kimler mi?
.
Rivayet edilir ki Amerikalı Astronot Neil Armstrong ay yüzeyine inmiş. Minik bir adım atmış. O meşhur sözünü etmiş:
-Bu benim için küçük bir adım. İnsanlık için büyük bir adım…
Armstrong kaldırmış başını, az ileri bakmış. O da ne? İlerde birkaç kişi bir şeyler yapıyor. Ellerinde kazmaya, çapaya benzer gereçler var. Küçük adımlarla badi badi yürümüş. Varmış yanlarına. Bu muhteremler de senin benim gibi bir adam. Armstrong şaşırmış. Nasıl şaşırmasın? Aya ilk ayak basanın kendisi olduğunu sanıyordu. Halbuki kendinden evvel gelenler olmuş. Sormuş:
-Kardeş kolay gelsin! Kimsiniz, necisiniz, nerelisiniz?
Selamı almış muhatapları:
-Sağ olasın kardeş. Seni beni Yaradan’ın kuluyuz. Dünyalıyız. Gülnarlı’yız.
Armstrong hayretler içinde:
-Peki ne yapıyorsunuz burda?
Gülnarlılar gayet ciddi:
-Görmüyor musun kardeşim? Nohut ekiyoruz.
.
İşte böyle dostlarım. Aya ilk gidenler Gülnarlılar’dır.
Gülnarlılar, aya nohut bile ekmişlerdir. Laf aramızda iyi hasılat almışlardır.
Biz Gülnarlılar’la hısımız. Onları çok severiz. Onlar da bizi sever, sayarlar. Öyle ya, muhabbet dediğin karşılıklıdır.
YORUMLAR
Gülnar'dan selamlar saygılar.Son günlerin konusunu güzel anlatmışsınız sayın Topaloğlu.Saygılar.
eyüp uysal tarafından 12.2.2021 21:12:06 zamanında düzenlenmiştir.
Mustafa Topaloğlu
Sevgi ve saygıyla.