- 359 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
UÇTU GİTTİ
UÇTU GİTTİ...
Bu sabah erkenden uyandığımda güneş yenice doğuyordu. Sonra kafeste bir ses, önceki gün akşamüstü bize gelen Hint Bülbülü (adı Tarçın) sesleniyor ve yalvarıp sızlanıyordu adeta aheste aheste...
Biraz hava alsın diye balkona çıkardım iki saat kadar temiz hava aldı.
Kendimiz biraz evvel bir çorba yaptık içtik.. Sıra onun kafes temizliğine ve bakımına geldi. Mutfakta kafesin altını çıkardım. Eşim boşalan kısımın temizliğini yaparken, o minik kuş Tarçın yine halının üstünde, kafesin altında kapalı kaldı.
Eşim tam kafesin altını temizledi getirdi, ben de altlığın üstüne monte edeyim derken o kadar ani ve çevik bir hareketle, açık duran balkon kapısından uçtu gitti Tarçın.. Bakakaldık ardından.. Önce en yakın servilerin içine daldı, seslendim fakat o aradan havalandığı gibi doğu yönde 50 m ilerideki evlerin arasında uçarak ağaçların arasında kayboldu..
Üzülsem mi sevinsem mi bilemedim..
Eşim çok üzüldü, hemen konduğu servilerin dengindeki odanın penceresini açtı, " Tarçın!... Tarçın!.. " diye sesleniyor..
Eşime diyorum, " Uçtu gitti, bu tarafa gitti! Gelmez artık o bir daha geri!" desem de beni duymuyor şaşkınlıkla seslenmeye devam ediyordu.
Sonra "Bana bak!"dedim, kuşun uçtuğu yönü gösterdim, " ilk konduğu yerden ta karşı evlerin yanındaki ağaçlara gitti" deyince şafak attı.." Tühhh, yaşayabilir mi artık o tek başına?!" deyince " Ele avuca sığacak gibi bir şey değil, çok ürkek hareketli, o kuş yaşar! Zaten havalar hayli ısındı, bahara az kaldı, servilerin dallarına sığınır yaşar!" dedim. Bir süre daha şaşkınlığı devam etti ;;" Gelir o yine!" dedi fakat nafile...
Kızımız Gizem’den getirmişti bu kuşu, " Siz bakamıyorsunuz, Şaban kuşları seviyor, biz bakarız! "deyince onlar da "Al götür anne, sizin olsun! Siz besleyin!" demişler..
Fakat bir dalgınlıkla mutfak kapısı açık olunca, fırsat o fırsat uçup gitti Tarçın..
Umarım düşündüğümüz gibi olur, ve özgürlüğüne kavuşan Hint Bülbülü Tarçın eceli ile ölene dek belki daha mutlu bir yaşama kavuşmuştur, belki de acı bir son avcı bir kedi yolunu gözlüyordur?!
Bilemeyiz artık?!
Hayat bu, kimi kuş Maviş gibi kendiliğinden balkonuma geliyor yakalanıyor bana, kimi kuş kapatsan da durmuyor kafeste..
Hani eskilerin dediği gibi;
"Nasip ise gelir Hint’ten Yemen"den
nasip değil ise ne gelir elden?! "
Güle güle Hint Bülbülü, yolun açık olsun..
Kaçtın diye hiç kızmadım sana.. Aferin, iyi ettin.. Yaşamak zor gelirse, dön gel geri, evimiz senin evin, başımızın üstünde yerin var..
YOKSUN ARTIK
Kırmızı gagalı minik kuş
Sensiz boş kaldı kafes
Ne pırpır eden kanatlar var
Ne de o ağlamaklı ses!
Yalnızca düşümüzdesin
Sıcaklığın avucumda;
Umarım yuvasız kalıp
Yağmurlarda üşümezsin...
Boş kafesi gördükçe
Biz seni düşünürüz
Sen bizi düşünemezsin!
Şansın açık olsun
Dikkat et kendine
Avcı kediler seni
Pusuya düşürmesin!
Dönmeyeceksin biliyoruz
Sana mutluluklar
Özgür bir yaşam diliyouz...
Şaban AKTAŞ
10.03.2021 - 11.26
Görseller; Şaban AKTAŞ
(Bu sabaha ait çekimler)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.