- 284 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Helenofil Tutarık
Türkiye’de Helenofil Cezbe
Since, eleven november nineteen thirty eight...
On bir Kasım, bin dokuz yüz otuz sekizden beri karşı devrim demektir, yaklaşık..
Helenofil politik, Atatürk devriminin ’muasır medeniyet’ ideali yerine, İnönü/Bayar karşı devrimiyle genel Batıcılık olarak ikame edilmesiyle yaşanan süreçtir.
Atatürk’ün kastettiği, devrimdaşı ve dostu V. İliç’in koyduğu hedef gibidir. Hani ’dognat i peregnat’ gibi demektir.
Emperyal kapitalist çizgiye, yaptığınız devrimle önce yetişip, sonra da onun önüne geçmek hedefidir.
İşte bunun bizdeki karşılığı olan Gazi Mustafa Kemal Atatürk hazretlerinin koyduğu hedef olan ’muasır medeniyetler’ seviyesine ulaşmak da böyledir.
Ama Atatürk’ü ölümünden sonra, İnönü ve Bayar kliği Türk devrimini Grek/Latin temelli Batı modeline benzemek hedefi gibi dönüştürmüştür.
Diyalektik ve değişim karakterli olan bir devrim, statik, dönüşümle biten karşı devrimci bir hedefe odaklanmıştır.
NATO, Kore Savaşı, İmam Hatip açılımı, Atlantikçi blok ile siyasi, ekonomik işbirliğine tekrar dönüş.. yani bildiğiniz karşı devrim oluyor.
’Bilakaydüşart istiklal-i tam’, ’müdafa-i hukuk’ ve ’Kuvva-i millici’ hedeflere bile bile ve göstere göstere ihanettir.
Sadece üniversiter düzeyde de değil, ülkemiz toplumsalının genelinde de Helenofil tutarık/cezbenin çok büyük bir taraftar kitlesi ve etkisi söz konusudur.
Ahmet Kutlu Ayyüce
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.