- 499 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ORMAN OKULU
ORMAN OKULU
Ormandaki hayvanlar belirli yaşa geldikleri zaman orman okuluna giderlerdi. Okula gidinceye kadar evde bir sürü şeyi annelerinden öğrenirlerdi. Kuşlar uçmayı ördekler yüzmeyi annelerinden öğrenirlerdi. Ama yine de ilk öğrendikleri şey anneleri olmadan yuvadan çıkamamaları ve annelerinin sözünü tutmayı öğrenirlerdi.
Ormanda yaşayan hayvanlar okulun önünden geçerken okula gidenlerin seslerini duyarlardı. Okulun müdürü kaplumbağa Osman’dı. Sakin ev endişesizdi. Köpek Moldi Hanım korunma dersi verirdi, Kedi Püskül Hanım oyun öğretmeni., Tavşan Zıpzıp Öğretmen spor öğretmeni, Maymun öğretmeni Bitki örtüsünü anlatırdı, Ayı Baba beslenme öğretirdi. Doğal bitki örtüsünü tanımak, kim ne yiyecek bilmek spor yapmak korunma taktikleri oyun saati müzik dersini de ağustos böceği bay cırcır verirdi. Maymun şeker hanım oğlu Bonbon’u okula götürdü. Okula başlayan Bonbon çok neşeliydi. Eve döndüğü zaman o günkü dersleri anlattı. Annesi Şeker hanım dikkatle dinledi. Hangi dersleri göreceklerini sordu. Bonbon o günkü öğretmenlerini şöyle anlattı. Annecim ilk dersimiz oyun saatiydi. Püskül öğretmen bize çeşit çeşit oyunlar öğretti çok eğlendim. En çok ağaca çıkma oyunu hoşuma gitti sonraki dersimiz de Bay Cırcır ile müzik dersiydi. O keman çaldı biz dinledik. Ördek suya daldı, zil çaldı ve havhav benim cici Köpeğim şarkılarını öğrendik. Peki öğlen ne yaptınız. Ayı öğretmen öğlen bize ne yiyeceğimizi anlatarak bize uygun yemekler verdi. Peki dedi şeker hanım sınıfınızda kimler vardı? Tavşan Maya, Ayı yogi, fil Şila, ördek boni ve bir de ben vardım. Anlat bakalım dedi annesi kim ne yedi?
Ayı Bobo bana maymun Bobo’ muz verdi. Tavşan Maya’ya Havuç, zürafa Mondi’ye meyveler, ördek Boni’nin tabağına solucan tırtıl, fil Şila ya ot, Ayı Yogi’ye de armut ve bal koyarak HEPİMİZİ DOYURDU.
Maymun bonbon anlatmayı bitirince odasına gitti. Biraz oynadıktan sonra odasına gitti. Annesine ve babasına iyi uykular diyerek uykuya daldı. Sabah giyeceği kıyafetleri hazırladıktan sonra uyudu. Sabah annesinin Bonbon geç kalıyorsun hadi kalk sesiyle uyandı. Bonbon uyandı kahvaltı yaptı annesiyle birlikte okula gitti. Programda altıncı ders orman bitkilerini tanıma seçme dersiydi. Bu ders müşterekti ve dersin öğretmeni Maymun Hektordu. Hektor öğretmen sınıfta öğrencileri yazı tahtasına seçmeli ders olan Tür seçimini yazarak anlattı. Talebelerine okulda ne yediklerini sordu. Tavşan maya ben havuç yedim öğretmenim dedi. Ayı Yogi armut severim bala bayılırım elma da yerim dedi. Fil Şila ağaçtaki meyveleri otları sebzeleri yerim dedi. Köstebek Kumkum ben sebzelerin köklerini severim dedi. Zürafa Moni ben ağaç filizlerini ve meyvelerini yerim dedi. Ördek Boni ben tırtılları solucanları yerim dedi. Aslan Simba ben evde hep yerim dedi. maymun Bonbon biz meyve sebze yeriz dedi. Sınıfın kapısı açıldı. Okul müdürü Kaplumbağa Osman yanında yardımcısı Baykuş Bay Bilgin içeri girdiler. O sırada bitkileri tanıma ve seçme dersinde olan orman çocukları merakla bakmaya başladılar. Çocuklar beni dikkatli dinleyin diye söze başladı Müdür Osman. Okulun talebelerinin başarı grafiklerinin yüksek olduğunu söyleyerek sözüne de devam etti. Biliyorsunuz hepimiz bu ormanda komşu olarak yaşıyoruz. Havalar soğumaya başladı. Mevsimin grip mevsimi olduğu söyleniyor. Gribin yayılmasını önlemek için tek çare grip aşısı olmak. Böylelikle gripten kurtulabiliriz. Yarın herkes okula gelecek ve bütün okul eksiksiz aşı olacağız. Yarın doktor kanguru bade hanım yardımcısı hemşire Bayan Sincap Süslü size aşı yapacak dedi. Sınıfta bir uğultu oldu korkmaya başladılar, nasıl olacaklardı çok mu acıyacaktı kafalarında onlarca soru... Müdür beyle yardımcısı sınıftan çıktıktan sonra öğretmenleri onlara aşının ne olduğunu, aşının faydalarını ve aşı olmazlarsa başlarına nelerin geleceğini anlattı. Bunun biraz da cesaret işi olduğunu biraz da çevreleri ve aileleri için bu aşıyı olmak zorunda olduklarını söyledi. Birden çocukların aklına aileleri geldi. Gribin yayılması halinde aileler mutsuz olacak, çocuklar mutsuz olacak, okullar kapalı olacaktı. Halbuki okulda ne kadar çok eğleniyorlardı. O gün okul saati bitince evlerine gittiler. Her biri teker teker aşı olursa ne olacağını aşı olmazlarsa neler olabileceğini öğretmenlerinin anlattıklarını kafalarından geçirdiler. Öğretmenler odasında, öğretmenler çıkmadan önce bir toplantı yaptılar. Hepsinin ortak kaygısı şuydu, çocukların ne kadarı okula gelecekti? Sabah erken öğretmenler çocuklardan önce okula gittiler ve beklediler. Daha sonra doktor ve hemşire geldiler. Öğretmenlerin gözleri sevinçten parlıyordu. Çünkü çocukların hepsi sınıflarını doldurmuştu. Okulda bilginin kaynağını ve temelini doğru öğrenen çocuklar hayat boyu uygulamaya çalışırlar dedi Müdür Osman ve hepsine teşekkür etti. Gökten sayısız elmalar düştü okuyanların başına.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.