- 577 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
SÜKÛT
Sadrın ferahı için Hâlık’a halini bildirip, arzuhal edip, Rabbine ilticâ ile derdini avucuna fısıldayıp, dermanı iki ele sığan kitabül şifayı, elini yüzüne sürenler, demde dert tütürler buram buram, aşklarını terennümle, geceye, hali sükûtla tütsülenirler.
Sükût ol her dem
Sükûta ram ol her dem
Sükûtu desturdan agah ol her dem
Câmidat-ı meyyite-i sâmite ol her dem
Mirim !
Susarsın, su gibi temiz ve akıcılığa vakıf olursun. Birde nazargahda su gibi susmak var. Sevdiğinin huzurunda derdini suya susarak anlatmak azizim, su gibi olmak. Sevdiğinin hitabına su gibi akmak, besmelede ki şelalede bulmak kendini. Susmak yare derdini sunmak...
Susarak kabullenirsin de hatanla susarsın adı pişmanlık olur. Güzelliğinle susarsın adı edep olur. Bilginle susarsın adı tevazu olur... Sus ki halet-i ruhiyenin ze’mesini (ihtiyacını) duy. Suskunlardan ol, kuvvetden ol heybetlenir olgunlaşırsın, sin harfinin tecelliyatı, sad harfine girift (iç içe geçmek) olsun. Sabır ehlinden de olursun mirim !
Evrenseldir susmak. Aşıklar meclisinde aştır. Sorana besmeledir, duyana inşirah... Ne gelirse sağdan sola gelir. Sendende soldan sağa, kiminle halleşirsen sol yanın akıverir, tutuşan mumun yağı gibi. Kime yaktın bu mumu kime akıtırsın mirim ! Sen bilirsen hal ehlini akıtmak da yanmak da bir olur.
Derdini söylerken sâkitâne (sessizce) ol
Sâmitelerden (suskun) ol
Gelince sana hitap aman ha sükût-u mutlaka ol
Tevazuyu ehli sâkînin sakasından bil
Dileklerinde avâm-ı ümmetden ol
Aman ha halinden şâkîlenme (şikayetlenme)
Her daim şükür ehlinden ol
Velhasıl-ı kelâm azizim. Susan kurtuldu.
Seyyidûnâ Fasîhü’l-Lisân (sözü açık söyleyen, güzel söyleyen). Seyyidûna mukimü’s-sünnet (bütün peygamberlerin sünnetini yapan) Seyyiduna Sâhibü’t-Tâc(taç sahibi) olan efendimiz buyurmuştur:
"Allah’ı zikretme dışında sözü çoğaltmayınız. Çünkü Allah’ın zikir dışında çok konuşmak kalbi katılaştırır. Allah’tan en uzak olan kimseler de kalpleri katı olanlardır. "
(Tirmizî, Zühd, 61 (nr.2411.),(câmiu’l-ulûm vel’l-hikem.)
Allah’ım Efendimiz ve gönül sultanımız Muhammed’e, bizden selâm ulaştır!...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.