- 262 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sürüden Ayrılanı Kurt Kapar
Kurt yavuz olduğu için atıf ona ama sürüden ayrılanı kurt da kapar, aslan da ayı da kapar. Orman kanununun hüküm sürdüğü her yerde yalnız kalanı, savunmasız ve yetersiz kalanı tüm vahşıler kapar. Vahşiden kasıt sadece yırtıcılar degil, aramızda gezinenler de kapar. Yani insansılar, insanım diye gezinenler.
................................................................
İnsanlar topluluk olarak yaşar. Topluluktan kasıt aile, iş arkadaş grubu, sosyal gruplar başka başka birliktelikler şeklindedir. Gruplar hep dayanışma halindedir. Birbirini kollar gözetirler, tehdit ve tehlikeye karşı önlem alırlar, saldıriya birlikte karşı korlar, her sorunun üstesinden birlikte gelirler ve dayanışma içerisinde yaşam sürerler.
.................................................................
Ancak kimi zaman kopmalar ve sapmalar olur. Birlikten ayrılmalar olur. Bu bilerek ve isteyerek, bazen de kazaen olur ve tehlike sizin için başlar. Hele hele ilk kez yaşıyorsanız, evden ocaktan kopmuşsanız, zayıf ve güçsüzseniz, korunaksızsanız kapanlar çok olur sizi. Kurdun kuzuyu kapması gibi. Bir çalılığın arkasında yemesi gibi. Onlar güdüsel olarak açlık ihtiyacını gidermek için bunu yapar, insansılar bilerek isteyerek, şuurlu olarak yapar.
.................................................................
Yavrularımız, genç kızlarımız, delikanlılarımız dikkat. Tehlike çok yönlü. Kumarı içkisi var, esrarı uyuşturucusu, fuhşu var. Çetelerin eline düşebilir, yoldan çıkabilirsiniz. Eşya olarak satılabilirsiniz. Birilerine köle olarak verilebilir, peşkeş çekilebilirsiniz. O nedenle dikkat, pür dikkat.
Kemal GÜL
07.02.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.