Deli Deliyi Görünce
Deli deliyi görünce değneğini saklarmış.Değnekten kasıt yelkenlerini indirirmiş. Kızgınlığını ve öfkesini frenlermiş, kendisini bastırırmış, varsa farklı kötü bir niyeti onu gizlermiş, her şeyi alttan alırmış. Kolay kolay sataşmazmış.
.................................................................
İt iti ısırmaz denilir ya benzeri bir durum. Aynı anlamlara gelebilecek sözler.Yani taraflar hır gürcü, kavgacı, geleni gideni kapan, sağa sola saldıran,
Ağzına geleni saydıran birileriyse birbirine zarar vermiyorlar. Karşılıklı pozisyon almıyorlar. Pas geçiyorlar. İlişmiyorlar. Karşılıklı hareket çekmiyorlar.
.....................................................................
Belalılar birbirlerine karşı daha dikkatliler. Kolay kolay dalaşmazlar. Mümkün olduğunca uzak dururlar, uzaktan hatır alırlar. Ara ara mesaj iletirler. Direk temas değil de genelde bir ulak kullanırlar.
...................................................................
Bunların gücü masuma, kimsesize. Arkasıza, dayısıza. Gücü ve desteği bulunmayana. Ahlaklı olana, kenarda kıyıda sakin sakin durana. Namusuyla çalışana. İşinde gücünde zaman geçirene. Ailesiyle güzel bir hayat sürene.
Kemal GÜL
07.02.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.