- 418 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Çocuktan Al Haberi
En masum varlığımız çocuklarımız. Tertemiz, pırıl pırıl. Lekesiz, katkıntısız. Önyargısız. Hesapsız, çıkarsız.
.............................................................
Çocuktan al haberi derken işte sıralanan bu hasletler, iyi ve güzel duygular nedeniyledir. Arkasında ne var ne yok, ilerde ne olur, sorun sıkıntı mı yaşanır düşüncesinden uzak olduğu içindir. İyi niyetli olduğu, kalbinde kir pas taşımadığı, hiç kötülük düşünmediği içindir.
.................................................................
Çocuktan alırsınız haberi. Olumluyu olumsuzu. İyiyi kötüyü. Bildiğıni bir bir anlatır size. En gizliyi, hiç açığa çıkmaması, sır gibi saklanması gerekeni bile.
...................................................................
Çocuklar evde ailede olanı, çevrede olanı soranın niyeti ne olursa olsun anlatmakta bir sakınca görmez. Bunun zararı dokunur mu demez. Gòrmüş yaşamışsınızdır. Şahit olmuşsunuzdur. Gızlenen, samanlıkta saklanan kanun kaçağı biri mi var mesela, yerini gösterir arayanlara. İşte burda der. Anne ile babanın bir tartışması mı, evde bir huzursuzluk mu var anlatmakta sakınca görmez. Saklanan altın akçe mi var, adedine varıncaya kadar haber verir arayanlara, soranlara.
..................................................................
Ne zaaftır, ne zayıflık, ne de acziyettir bu. Doğrudan masumiyettir. Hiç bozulmamışlıktır. Katıksız saflık, duruluktur. Aklık, paklıktır. Yaşının gerektirdiği gibi davranmaktır.
Kemal SEYFİ
05.02.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.