- 303 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BAL ARILARININ İSYANI
Bir varmış Bir yokmuş ormanın içinde kocaman bir kovan ve bu kovanın içinde milyonlarca arı ve bir tane kraliçe varmış.
Bir gün kraliçe bal yapan arıların başına baldan anlamayan bir arı görevlendirmiş. bal yapan arılar da; kraliçem, bu arı baldan anlamıyor neden bal yapmak için onu görevlendirdin dediklerinde
Kraliçe; baldan anlamaz olur mu o kadar çok bal yemiş ki iyisini kötüsünü gözü kapalı seçer.
Tabi bal arıları buna karşı gelip protesto amaçlı bal yapmayı bırakıp baş kaldırmışlar.
Bunun üzerine kraliçe bal arıların susturulması ve her zaman yapılanın sorgulamadan yapılması için muhafız arılar görevlendirmiş ve bal arılarının bu protestosu fazla sürmeden zor kuvvetle susturulmuş.
İşin tuhaf yanı ise kraliçe arı kovanda sadece bal arılarının ürettiği balı yemek ve onun kraliçe kalmasını sağlayan arıları beslemekten başka hiçbir halt yapmıyormuş ve bal arıları da kendi ürettikleri balın kraliçeden artanı ile karınlarını doyuruyormuş. Bir gün bal arılarından biri demiş ki; arkadaş , biz bu balı bir gün yapmadık bunlar o kadar rahatsız oldu ki az kalsın kraliçeyi tahttan indirecekti. biz bunları en iyisi biraz aç bırakıp üretimi durduralım da o zaman anlaşılsın değerimiz.
Biz aç kalmaya alışığız bize birşey olmaz da acaba onlar aç kalırsa ne olur deyip bal yapmayı bırakmışlar.
Sonra aç kalan kraliçe yandaşları önce kraliçeyi sonra birbirlerini yemiş.
Ve bu son önce civar bal arılarına "senin yaptığını yiyenler seni aç bırakamaz" dersi verirken civar kraliçelere de "seni doyuranı aç bırakırsan bir gün onlar seni aç bırakır kendini yer bitirirsin" dersini vermiş.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.