- 1060 Okunma
- 14 Yorum
- 10 Beğeni
Bakkal amca ve sıcak bozuk paralar
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Canı çok çikolata çeken ufaklığın teki mahalle bakkalından koşarak içeri girdi.
Bakkalı epey gezdikten sonra altın gibi parlayan para şeklinde ki çikolatalar dikkatini çekti.Bakkal amcasının yanına giderek;
_Bakkal amca bana o altın cikolatalardan verir misin? daha önce onlardanhiç yememiştim dedi.
Bakkal amcası bu sevimli kız çocuğuna gülümseyerek;
_Tabi ki kızım veririm "paran varmı?" diye sordu.
_ Ama benim param yok ki bakkal amca...
dedi küçük kız.
_Paran yoksa çikolata da yok bizde bunları parayla alıyoruz dedi.
Üzülerek çıktı ufaklık abisinin yanına gitti.
_ "Abi senin hiç paran varmı?" diye sordu.
O da;
_ Ellerini yana açarak yok ki en son sakız aldım ben o’da bitti dedi...
_"Ne yapıcaz şimdi ama benim canım o altın paralı çikolatalardan çok çekti.Annemde şimdi bize para vermez. Ahmet’e annesi o cikolatalardan almıştı.Yüzüme baka baka hiç bir parçasını bile bana vermeden yedi diye ağlamaya başladı ufaklık.
Yokluk vardı.
Annesi o’na her istediğini alamazdı.Babasının bıraktığı üç kuruş para evin ihtiyaçlarını karşılamaya zaten zor yeriyorken çikolata onlar için lüks bir şeydi.
Abisi kardeşinin ağlamasına daha fazla dayanamadı.
_Tamam sus ağlama sen ben bir yol buldum Ben bakkal amcayı oyalarken sende çikolatayı al karnına sakla dedi.Gözyaslarini silen ufaklık parasız o çikolatayı alıp yiyebilcek olmasına çok sevindi.
Bakkaldan içeri girdiler.
Aslında kendiside fazla büyük olmayan abisi bakkal amcaya bir şeyler soruyordu.
_ "Bakkal amca biliyor musun bende senin gibi büyüyünce bakkal olucam" dedi.
Bakkal amcası gülümsedi başını sevdi.
_Sen oku adam ol oğlum bakkal olupta ne yapacaksın.
Ufaklığın abisi O arada göz kırptı küçük kızkardeşine O’da aldığı cikolatayı bakkal amcası görmeden abisinin dediği gibi karnına sakladı.
Abisine islem tamam gibi de göz kırptı.
_"Bakkal amca sonra görüşürüz" diyerek dukkandan çıktılar.Köşeyi dönünce ufaklık çikolatayı karnından çıkardı.
_"Hadi abi çikolatamızı yiyelim." dedi..
İkiside bir solukta altın para şeklindeki çikolataları kabından soyup içindeki çikolatayı afiyetle yediler.
_Oh be abi çok güzellermiş.Ahmet’i görünce soyliyeceğim bak sen vermedin ama bizde aldık yedik o cikolatalardan diyeceğim dedi küçük kız...
Mutluydular.
Eve gittiler.
Annesi kapıyı açtı.
_ "Neredeydiniz siz sokaklarda aradım bulamadım sizi gelin bakalım hemen yanima" dedi.
Birbirlerine baktılar.Çünkü annesinin ses tonundan anlamışlardı azar yiceklerdi.Yoksa bakkal amcası çikolatayı çaldıklarını anlamış onları annesine mi şikayet etmişti.Annesinin ardından mutfağa gittiler. Annesi yanan ocağa bir tencere ve ağzına yakın su koymuştu içine de bozuk paralar atmıştı.Anlam verememislerdi. Fısıldadı ufaklık abisine;
_"Abi annem ne yapıyor böyle bozuk paralardan yemek mi yacacak çok komik" diye
İkiside gülüştüler biraz sonra hayatlarının derslerini alacaklarını bilemeden..
_Gülün bakalım birazdan da ben sizin halinize güleceğim. Demek bakkal amcanın çikolatalarını çaldınız öyle mi? dedi annesi.. kızgın kızgın bakışlarıyla konuşmasına da devam etti.
"Size daha önce de söylemiştim size ait olmayan bir şeyi almak hırsızlıktır."Siz bunu bile bile hırsızlık suçu islediniz Şimdi tabi bunun da bir cezası olacak"..
"Hadi bakalım tencerenin içindeki o bozuk paraları sıcak suyun içinden alın bana verin.
İki kardeş bunu hiç beklemiyorlardı; korkarak ağlamaya başladılar. Çocukların annesi;
_Hic boşuna aglamayın her suçun bir cezası da vardır.Sokun bakıyım elinizi o sıcak suya alın o demir paraları" diye tekrarladı..
_ "Anne özür dileriz bir daha yapmayacağız lütfen affet bizianne "diye ağlamaya devam ettiler...
Annesi hiç istifini bozmadan bakışlarıyla tencerenin içindeki bozuk paraları hadi diye işaret ederken ikiside ellerini suya sokup; anında üfleyerek ellerini geri çektiler şu çok sıcaktı.
Annesi tekrar tekrar o suyun içinde ki paraları almalarını söyledi ve onların elleri o sıcaklıkta yanıyordu ...(Tabi bu sıcaklığın ayarını annesi yapmıştı nede olsa o bir anneydi..)
_"Ya dedi gördünüz mü siz şimdi bugün bu sıcaklığa dayanamazken cehennem ateşine bu eller nasıl dayanacak...Unutmayın hiç kimse görmesede Allah görür sizi ve hesabını da birgün muhakkak sorar. Siz siz olun bir daha el uzatmayın size ait olmayana dedi..Şimdi de gidin Bakkal amcanızdan da özür dileyerek helallik isteyin" diyerek onlara hayatlarının dersini verdi..
Ve o çocuklar bir daha ne onlara ait olmayan hiç bir şeye el uzattılar nede bir suça karıştılar.
İyi bir hayat rehberi olan annelerinin sayesinde..
Nevin Aktekin Gülfırat
YORUMLAR
Nevin Aktekin Gülfırat
Akıcı ve anlam yüklü idi yazınız.
Ders niteliğinde ve sunumu itibariyle okuyucuyu alıp götüren...
Tüm içtenliğimle teşekkür ve de tebrik ediyorum.
Sevgim sizinle değerli arkadaşım
Nevin Aktekin Gülfırat
Her daim sevgimdesin 🙏♥️🌺 Saygılarımla huzurlu bir gün diliyorum ☕🌺
Başta ürkütücü gelsede ceza, bazı şeyler için hayatın tokadını yemek lazım. Rehber iyi, doğru oldukça yol uzunda olsa yorulmaz insan.Kuş yuvada ne görürse onu yapar. Tebrik ederim hayata dair paylaşımınız için.
Sevgi ve saygılarımla
Nevin Aktekin Gülfırat
Sevgilerimle huzurlu bir gün diliyorum ☕🌺
Çok kıymetli bir eserdi yüreklere dokunan yüce gönüllü üstadım, dahi yüreğinizle bin yaşayınız, kutlarım can yüreğinizi. Çocuklar hep gülümsesin...
Nevin Aktekin Gülfırat
.saygı ve sevgilerimle mutlu bir gün diliyorum ☕
çocuklardan, çocukluklardan " cehennem " düşüncesine varmak
yaralamıştır hep beni, " masumupak" düşüncesinden belki...
çocukluğumun Haydar amcası vardı, seksenine yakın ve bakkal,
bir lirayla gidip gazoz, bisküvi almışlığım ve tüm bunların üstüne beş lira demişliğim.
çocuğum, ne umurumda cennet, cehennem...
ve bu gün.
muktedirler saraylarda otururken ve ben otuz kusur yıl işçilikten emekli ve gururla,
şükür ne haram yedim, ne kimsenin helaline baktım ve hem de şükre bile iman etmeden usta...
önce mahalle, sokak ve biz onların içindeki aileydik.
siz bilmezsiniz örneğin Demirel' e nice öfkemden bugünü, gündekileri görünce nice utanmışlığımı, zira insan ve erdem tam da buna sayılmalı bence...
kim ki çocuklardan girer helam ve haram mevzusuna asla sevemedim ben açıkçası,
bunu sevmediğim gibi.
eyvallah.
Nevin Aktekin Gülfırat
Bu bir yasanmislik her kesin yaşadığı farklı yaşamları farklı doğruları farklı birileri bu uygulamaya İyiki derken birileri de acı bir tecrübe deyip keşke diyebilir...
Eskiler ama böylesini biliyordu işte..
Saygılarımla huzurlu bir gün diliyorum
Nevin Aktekin Gülfırat
Sevgiler yolluyorum güzel yüreğinize..
Mutlu vakitler diliyorum 🙏☕🌺
Nevin Aktekin Gülfırat
Saygılarımla
Huzurla kalın 🙏
Toplumun ahlaki değerlerine önem veren kalemler her daim var olsun. Eminin kalemleri de kendileri kadar değerlidir.
Anne, baba ve öğretmen; her ortamda çocuklarına hayat derslerini vermektedirler, bu hikayede geçen anne gibi. Nefis ister, sonucun nereye varacağını bilemez sonuçta küçük bir çocuktur...
Değerli Nevin Hanım kardeşimizin kalemini kutluyorum.
Saygılarımla Efendim...
Nevin Aktekin Gülfırat
Saygılarımla huzurlu vakitler diliyorum 🙏☕
Bir yerde okumuştum ve çok ilginç gelmişti. Yazınızı okuyunca birden aklıma geldi:
Konunun uzmanları beynin yapısını tıpkı cevize benzetirlermiş, yani kalın bir kabuğun içinde saklı olan çok girintili çıkıntılı bir yapı.
Bunu okuduğum zaman düşündüm, kim bilir o girintilerin içinde neler saklıdır?
Ya da unutup, sonradan veya aniden hatırladıklarımız. . .
Bir hafta önce ne yediğimizi belki hatırlamayız ama çocukluğumuzda yaşadığımız bir çok şeyi daha dün gibi hatırlarız. Bunların içinde mutlu olduğumuz ve hiç unutamadımız bayramlar vardır mesela. Nasıl unutabiliriz o mutlu bayram sofralarını. Beynimizin en güzel yerine giydiğimiz kıyafetimizle, hatta o yaşımızla oturup gizleniyoruz. Arada bir çıkıp cöö diye sohbet edesi geliyor birileriyle, sonra yine uyku moduna geçiyor.
İşte çocuklukta yaşanan cezalarda tıpkı böyle. . .
Yanlış veya doğru ceza cezadır. Çocukların beyninde yer eder, onu ölene kadar unutmaz.
Çok güzel bir yazıydı.
Beğeni ile okudum. Tebrik ederim.
Nevin Aktekin Gülfırat
bir kilitli sandık sorusunun cevabını ceviz..Ve yiyeninde beynini çalıştırıyor yine..Bir kilitli sandık beyin hakknda bilmediğimiz nice şeyler var iste..
Çocukluk travmaları ile basedemiyen nice insanlar var ve yine bu yüzden silmek için beynine format attıktanlar ..
Vücudun yüzde ikisini kaplayan bir organ bütün vücudu yönetiyor işte...
Ah çocukluk ne ekilirse büyütünce biciliyor işte..Sevgiyle büyüyen çocuklar sevgi dagitirken,seçilmemiş çocuklar maalesef sevmeyide bilemiyor..değişik durumlar sırrı Rabde gizli izin verildiği sınırlarda çözülen bir muamma işte...
Okuyan gozleriniz değer verip yorum yapan elleriniz sevgiyle varolsun her daim
Sevgilerimle mutlu bir gün diliyorum 🙏☕
Nevin Aktekin Gülfırat
İbret verici bir hikayeydi. Bakkal da kaliteli adammış.
Tebrik ediyorum.
Nevin Aktekin Gülfırat
Saygılarımla huzurlu akşamlar diliyorum 🙏☕
Yazınız beni çocukluğuma götürdü.
Sene doksanlar. 5 ya da 6 yaşındayım sanırım. O zamanların en güzel yanı sokaklardaydık hep. Kuzenim Nesrin ve komşumuzun kızı Esma oturmuş oyun oynuyorduk. Esma’nın bir kaç bozuk parası vardı. Elindeki kola kutusunun içinde tıngırdatıp duruyordu paralarını. Bize hava atıyordu aklınca. Nasıl olduğunu hatırlamıyorum ama Esma’nın parasını aldık. Çaldık demeye dilim varmıyor. Bakkaldan çubuk kraker alıp kaçtık mahallenin bir yerlerine. Eve gittikten sonra kapımızı tıklattı birisi. Meğer Esma mahalleyi ayağa kaldırmış ağlamasıyla. Bir abla gelip anneme şikayet etti beni. Annem Esma’nın parasını o ablaya verdi ve kapıyı kapatıp bana döndü.
Tabi annem şimdiki anneler gibi dizlerinin üzerine çöküp, ellerimi ellerinin içine alıp, göz teması kurarak “neden yaptın böyle birşeyi canım kızım” demedi. Eline oklavayı kaptığı gibi eşşek sudan gelinceye kadar bir güzel dövdü. Gözlerimi kapayınca o anı yaşadım sanki şuan. Ne dayaktı be, 1. Sınıfa başladığım günü hatırlamıyor ama o oklavayla olan günümü hala unutamıyorum :)
Haketmiştim.
Ertesi gün Nesrin’e anlattım annemden yediğim dayağı. Seni annen dövdü mü dedim, yoo dedi annem bana hiç birşey söylemedi.
Sonra gidip Esma’dan özür diledik. Ne de olsa hergün aynı mahallede oynuyorduk.
Bende dersimi böyle almıştım Nevin hanım.
Samimiyetle yazılan yazıları seviyorum 🌸
Sevgiler.
İsabella tarafından 4.2.2021 01:33:03 zamanında düzenlenmiştir.
Nevin Aktekin Gülfırat
Buda benim annemin uygulamasiydi zaten☺️Eskiden öyleydi dayak cennetten cikma deyip oklava cenneti yasatirdi annelerimiz..
Öyleydi eğitim sistemi öyle yürürdü..
Ama İyiki yemişim diyorum kendi adıma bir suç ceza kavramını öğrenmiş oldum acıda olsa bazen..
Gerçi dayaklardan çok annemin böyle değişik uygulamalari çöktü oda iyi bir terbiye almamızı sağladı..
Sağolsun bir şekilde terbiyemizle ilgilendiler
ama nice anneler varki kendi haline bırakıyor çocuklarını sonuç belli husran işte..
Sevgilerimle mutlu vakitler diliyorum 🙏
Huzurla kalın her daim🌺☕
Ders verici ve anlamlı bir yazıydı.
Ne kadar da güzel anlatılmış.
Tebrikler...
Selam ve Saygılar.
Nevin Aktekin Gülfırat
Saygılarımla 🙏 Huzurlu akşamlar diliyorum ☕