- 428 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MORS ve BAKIŞ AÇISI
BAKIŞ AÇISI
İnsanlar doğduklarında kendilerine yüklenen değerler ile büyür ve eklene eklene gelişirler. Yani bir yemek tarifi düşünün, yemeğe katılacak temel öğe o yemeğin sadece ilk evresidir. Lakin sonradan katılan unsurlar o tarifin sonuca giden yolda ki gelişimini yönlendirmiştir. İnsanlarda et, kemik ve kandan oluşmasına rağmen onlara isteği dışında ve isteğine göre katılanlar onun bakış açısında büyük rol oynar. İkiz olarak doğan insanlar dahi ebeveynlerinin çok dikkat edip ikisine de aynı koşulları sağlamalarına rağmen değişkenlik gösterip ayrı ayrı bakış açısına sahip olurlar.
Karşınızda ki bir insanın sizi ilk gördüğünde size verdiği rol ilerleyen zamanlarda sizin onun düşüncesinin tam tersine hareket etmenize rağmen size ilk bakış açısında değişim göstermez. İlk rolün tetikleyicisi belki daha önce ki tanıdığı bir insana sizi benzetmesi veya herhangi bir etmendir. Size verilen rol sizin hakkınızda ki düşüncelere, yorumlamalara sebep olacak ve şahıs taraflı olarak gerçek kişiliğinize değil, size kendi verdiği rolü üstün getirecektir.
Yıllar önce bir film izlemiştim herkes tarafından komik ve saçma sapan bir film olarak görülmesine rağmen benim için bir dram niteliğindeydi. Filmin konusu çağımız dünyasını ele almaktaydı. İki arkadaşın internet fenomenleri ile dalga geçmesi ve onları haber yapması ile alakalıydı. Bunun üzerine işleri gereği gittikleri Kanada’da bir ihtiyarın habercilerden birisine brendili çay vererek onu uyutup anılarında ki, kendinin hayatta kalmasına sebep olan bir morsu onda yaşatma isteği ve çabasıydı. Sonuç itibariyle bunu yapmaya kalkışmış, yapmış ve bir mors ile insan ne kadar alakasız bünyelere sahip olsalar da o yaşlı adam sırf bunu yapmak istediği ve insanı morsa dönüştürebileceğini düşünmüş ve buna kendini gerçekten inandırmıştı.
Ne kadar acımasız sadist ve saçma bir düşünce sadece istisnai bir durum olarak gördüğümüz bu durum aslında istisna değil, birimizin günlük hayatımızda yaptığımızdan farklı değildi. Siz hayatınıza baktığınızda bunu görmemek için ne kadar çabalasanız da o yaşlı adamdan bir farkınız olmadığını anlamanız için biraz düşünmeniz ve vicdanınızla muhakeme yapmanız, yeterli olacaktır. Sırf tanıdığınız bir insanın iş güç sahibi olması için yaptığınız çaba uğraş veya yeteneği olmayan birisini sırf işinize geliyor diye bir statüde tutmanız ona bir rol biçip o işle iştigal olması için uğraşmanız sizi o ihtiyar adamdan farksız yapar. Yani hiçbir tecrübesi olmadan sırf üniversite mezunu olduğu için birilerini bir yerlere getirmeye çalışmak ona tecrübe kazandırmaya çalışmak veya tecrübeli bu işin erbabı bir insanı alakasız konularla meşgul edip onu gerçek yapacağı başarılı olacağı işten mahrum bırakmak, iş dünyasında nelere sebep olur ve bize neler, neler kaybettirir. Birilerine bir rol biçmeden önce onu iyi ölçüp değerlendirmemiz gerekir. Başarıya boy, yaş, kadın veya erkek olmanın engel olamadığı gibi bir her insanın fiziksel durumu yapacağı işe bakış açısı da farklılık gösterir. Bakış açısı kısıtlamaları beraberinde getirmemeli fikirlere mantıklı olarak açık olup değerlendirme yapabilmelidir.
Her insanın yetenekli olduğu bir iş dalı mutlaka vardır ve bu insana o değeri vermek için, altını hassas terazi ile demir külçesini de kantar ile tartmadığımız sürece o bloklaşmış ve her fikri kendi kalıplarına sokarak kabul eden ihtiyardan farkımız kalmayacaktır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.