- 279 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Anlam Sarkacı Yazıları-4
Sarkacında Anlam Arayan Yazılar
Başlarken kavramsal saygı/algısal sevgi ayrıştırması gibi bir önerme yazmak istiyorum.
Soyut aşk bütünselliğine varmak için düşünmüş oluyorum, belirtmeliyim.
Aşk bütünsellliği kastını ise gerçek/erdemli sevgi olarak anlayabilirsiniz.
Malumu olduğu üzere doğru/gerçek dengesi olgulaştırmak için, kırılması olmamış bir ’algı’ kapısı gerekmektedir.
Zamane insanı bu dizgeyi doğru kurmadığı için, umutsuzdur.. karamsardır!
Bu durum aşkı veya gerçek sevgiyi yüzeyselde tutmaktadır.
Soyut, fasit veya kısır döngüseldir diyebiliyoruz...
Bunları yorumlama biçimi, kişinin kendinden başlatacağı sorgulamalarla -değişmek- veya dönüşmek- sonuçlululuğu ile bitecektir.
Burada değişmek/e insan tanımı, dönüşmek/e ise, insanımsı tanım farkı anlamını yüklemiş oluyorum.
Yazar burada 12 Eylül sonrası kuşak ve ondan önceki ebeveyn kuşak olarak, başta toplumsal ve bireysel sevgi veya özgür birey sevgisi ve köle bireyin sevgisi gibi bir dizgesel katalizör çözümlemeyi kastetmektedir.
Yazının devam eden kısmında, bunu kısmen veya giriş olarak netleştirdiğimi sanıyorum.
Birey ve bireyci kişilik farkını görebilmek, özgür ve köle zıtlaştırmasını yapmamızı gerektirir.
Bunu farkettiğinizde ise, başta sevgi ve türevi aşkın, tutkunun, ihtiras dahil sevginin bütün konumlarındaki gibi anlayacağınız şekliyle, çıktığımız yol bizi anlam ve gerçek üzerinden şeklinde önerdiğimiz bir farklılaşmaya götürecektir.
Buradaki ölçüt; özgürlük ve saygı yoksunluğunun olup, olmadığı veya konumunuzu bu ölçüte doğrusal olarak vurup vuramamanızla ilgilidir.
Buna dikkat çekmek istedim.
Özgürlük ve saygı her şeyde başat ölçü(t)dür, gibi önerebiliyorum.
Konuyu yazmaya devam edeceğim ve elbete çok felsefileşmesini de istemiyorum.
Duygusal yoğunu, -özsaygı- ölçütü ile dizgelemeyi ve de kur(gula)mayı denerken, çok mekanik bir (soğuk) mantıksala da çekmek istemiyorum.
Doğal veya insani tanımlarda bir duygusallık ve mantıksallık arıyoruz...
Genel amacım; akıl, kalp, vicdani/özgürlük ile saygı ve sevgi soyut/somut bütününün doğruluğunu denemektir.
Teorik modeli, işlerliği için evvela doğrusal olarak düşünmüş oluyorum.
Doğru ve gerçek ayrışanlık ve örtüşenliğindeki içerik ve derece aşamalanması gibi düşünmenizi istiyorum..
Zira, düşünmek önce teorik sonuçları olan bir eylemdir...
Umarım bölümsel varışlı olacak biçimdeki bütünsel modelimizi açıklayıcı olmuşuzdur.
Devam edeceğiz...
Görsel fotoğraf : Anlam arayış alacakaranlığında...
©Ahmet Kutlu Ayyüce
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.