- 366 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yanlış Anla/ma/k
Yanlış Anla/ma/k
Yanlış: Bir kurala, ilkeye, gerçeğe uymama durumu; yanılgı, hata, aykırı.
Anlama: Kavrama, intikal.
Yanlış anlamayı kendim çıkaracağım.
Ortada bir yanlış var ise "Yanlışı anlama" olacak yani yanlış anlayan, aslında "Doğru" anlamış olacak!
Ortada bir yanlış yok ise "Yanlış anlama" yerinde kullanılmış olacak; anlayan, yanlış anlamış olacak!
O halde "Yanlış", yapan veya anlatan tarafından yapıldığında, anlayan için yanlışı anlamak olacak!
"Yanlış", anlayan tarafından olduğunda, "Doğru" anlatanın veya bir eylemi yapanın kastının anlaşılmasında "Yanlış" yapılmış olacak!
Evrende algılayana göreceli olmayan bir durum yok. Algılanmayan zaten "Yok" hükmünde olacak, algılamayan için! Sana göre "Doğru" olan, başkasına göre "Yanlış" olabilir! Yani birinin doğru yaptığını veya anlattığını, başkası yanlış anlayabilir veya değerlendirebilir! Aynı şekilde, tersi durum da var! Herkes kendi görecesinden baktığı için "Yanlış anlama" olabilir!
"Yanlış anlama", sonsuza dek sürmez. Bu gün, yanlış anlayan; yarın, doğru anlayabilir! Bu gün, doğru anlayan da yarın, yanlış anlayabilir! Kısaca bu anlam yanlışları, hep vardı; gelecekte de olacak! Bazısı olumlu sonuç verir, bazısı da olumsuz!
Son tahlilde; "Doğru" olarak bireye izafi belirlenmiş olan, başkasınca yanlış anlaşılabilir! Bu sıkıntı çıkarsa da uzun vadede tutarlılık, işe yarar! Yanlış anlaşılmayı yönetmek için devamlı eylem veya söylem değiştirince uzun vadede fayda sağlamaz. Doğru anlayanlar, yanlış anlamaya başlayabilir. Yanlış anlayanlar da doğru anlamaya başladığında, "Kaos" çıkabilir! Yanlış anlamalarla doğru anlamalar, havalarda uçuşur! Yanlışların yanında doğrular da güme gider!
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.