- 779 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Saç ve güzellik. Saçlar neden dökülür..
Meslek hayatım boyunca en çok duyduğum soru, saçım neden dökülüyor ?
Bu konuyu sizlere yazmak istedim.. 23. senelik kuaförlük hayatımın bana verdiği deneyim ile sizlere aktaracağım bu konu aslında sadece dış güzelliğimizi değil, sağlığımızı da kapsayan bir konu.. Öncelikle saçlarımız döküldüğünde paniklememiz doğal, kimse kel kalmak istemez, çünkü insanın en güzel süsü saçtır.. Hele de kadınların, bir kadının makyaj yapmadan sadece saçlarını şekilledirerek bile güzelleştiğini görmemek imkansız olur.. Maalesef ki, yaşadığımız dünya koşulları artık insanların hormon dengesini alt üst etti.. sağlıksız besinler ve katkı maddeleri bunların başını çekiyor..
Saç dökülmeleri bir nedene bağlanamaz maalesef, çok detaylı gözden geçirilmelidir. Bunların başında öncelikle gün içinde ne kadar saç kaybı olduğunun gözden geçirilmesi gerekmektedir.. Günde 90 ila 100 adet saç kaybı normal dökülmedir.. Bundan daha fazlası elle çekildiğinde, avuç avuç dökülmesi, kıl başındaki soğan dediğimiz başın, olup olmadığını da görmemiz gerekir, eğer saç telini elinize alıp incelediğinizde beyaz tomurcuklar varsa bunlar yeni ve sağlıklı saçların da tutunamadığı ve de döküldüğü anlamına gelir.. Bunlar yoksa o zaman 6 aylık periyotlar da dökülen, mevsimsel ve yaşlanmış saçların dökülmesi söz konusudur..
Öncelikle saçlarınız aşırı derecede dökülmeye başlamışsa, bir kan sayımı yaptırmanızı tavsiye ederim.. Büyük kan sayımı yapılması şarttır. Bakılması gereken noktalar guatırınızın nasıl işlediği .. Tiroit bezlerinin salgıladığı hormonlar saç dökülmelerinde etken olabilir, aşırı çalışması veyahut yavaş çalışması metabolizmamızı etkiler, bu da saç ve tırnaklarımızın zayıflamasına sebep olur.. Daha sonra demir eksikliğiniz olup olmadığını kontrol ettirmenizi öneririm.. Demir eksikliği çoğu kadında mutlaka olur.. Yemenizi ve içmenizi düzenlediğiniz vakit ilaç takviyesi almadan vücut kendini toparlar ve eksik olan demir yerine gelir, kan değerinizdeki demir artışı yükseldikçe saçlarınız da tekrardan eski sağlığına ve yoğunluğuna kavuşur.. Son zamanlar da bakılması gereken en önemli vitaniminlerin başında ise vitamin D gelmekte.. D vitamini eksikliği sadece saçlarımız da değil, bağısıklığımızda da büyük sorunlar meydana getiriyor.. Bu yazdığım araştırmaları öncelikle bir hekimden danışmanız daha sonra da, eğer gerekirse bir cildiye doktorundan randevu talep etmenizi öneririm.. Doktorunuz saç kökönüzü belli bir kare ölçüsünde alıp, saç kökünüzü inceleyerek size dökülmenin nedenini daha iyi açıklayabilir.. Saç kökünde saç derisinde mantarlar ve iltihaplanmalar da oluşmuş olabilir, kortizonlu kremlerle ve şampuanlarla ancak size hekiminiz bu konuda yardımcı olabilir..
Bunların hepsini yaptınız ve her şey aslında normal, bir sağlık sorununuz yok ise, o zaman kuaförünüzden saç dökülmelerine karşı kozmetik ürünler talep edebilirsiniz.. Saçı besleyen ampuller, kremler ve şampuanlar size bu konuda yardımcı olacaktır.. Biraz masraflı olan ürünler, aslında konsentre ürünlerdir, yani aslında içeriği su katkısı az olan yoğun preparatlardır .. Marketlerden aldığınız bakım ürünlerinin yüzde 20% si preparat iken yüzde 80% ni sudan ve silikon katki maddelerinden oluşur.. Çoğu silikon saçta kalıcılık yapıp saçın dış yüzeyini sarar ve kapatır.. Zamanla saçın içine suyun ve preparatların geçirgenliğini azaltır..O yüzden eğer saçlarınızın gerçek manada bakımlı ve sağlıklı olmasını istiyorsanız kuaför kozmetiğinden yararlanmanızı tavsiye ederim.. Mevsimsel saç dökülmeleri normaldir, bunlar olur ve geçicidir.. Bu döngü her 6 ayda bir gerçekleşir.. Sizin yapabileceğiniz bir diğer şey ise Biyotin kullanmak olabilir.. Biyotin saçı, tırnağı ve cildi besler.. Takviye ilaç olarak eczanelerinizden alabilirsiniz.. Bir diğer hususta stres faktörüdür, eğer ki stresli bir zamanınızdaysanız bu da saç dökülmelerine yol açabilir.. Stres azaldıkça saç dökülmeleri de yavaş yavaş azalacaktır..
Başka ne yapılabilir derseniz, öncelikle sağlıklı yaşamamız şart, sigara, alkol gibi şeylerde uzak durmamız da gerekiyor aslında.. Çünkü bunlarda vücudumuzun besin değerini azaltarak vücuttaki vitamin, mineral dengesini bozuyor.. Bünyemiz vücutta ki kullanılmayan fazla gelen vitamin ve mineralleri saçımıza yüklüyor.. Vücut bağışıklığı bozulunca, az beslenme, yetersiz olunca, saçlar da doğal olarak önce incelmeye sonra da dökülmeye başlıyor ve ilerleyen yıllarda kellikler ortaya çıkıyor.. Bir saç kökünün yaşam süresi dökülmeye rağmen 2 senedir.. Iki sene içinde eğer doğru beslenilir ve doğru şekilde hareket edilerek, üste anlatığım hususları uygulayarak, zayıflamış ve derimizin içinde tüğ formunu almış saçlarımızın, yeniden gürleşip kalınlaşması söz konusu olacaktır.. Iki sene geçtikten sonra maalesef ki, artık saç kökümüz ölür ve bir daha asla o kökten saç alamayız..
Saçlarınıza saç köklerinize masaj yapmayı da ihmal etmeyin.. Kan dolaşımı oldukça, saç kökümüz beslenmeye oksijen almaya devam eder.. Tv karşısında otururken ellerinizi başınza götürüp saçlarınızla oynamak okşamak ve saç diplerine masaj yapmak sizi hem rahatlatacaktır, hem de saç sağlığınızı koruyacaktır..
Gece uykusuna da özen gösterilmelidir, Melatonin hormonu akşam 21.00 ile 22.00 saatleri arasında salınımı artmaya başlar, gece 02.00 ile 04.00 saatleri arasında en üst seviyeye ulaşarak zirve yapar. Vücudumuzun kendisini yenilemesi için çok önemlidir.. Her şeye rağmen bir de genetik faktörler söz konusu olabilir. Genetik olarak ailemizden eğer ki bize seyrek saçlar ve kellik miras kalmışsa bunun için de maalesef elimizden fazla bir şey gelmez.. Erkeklerin bu konuda kendilerine sıkıntı yaşatmaması bence daha uygun olacaktır.. Saç ektirebilenler ektirsin ama genelde saç ekilmeleri de çok iyi sonuçlar vermeyebilir.. Bir iki sene içinde, ekilen saçlar yine dökülmeye başlayabilir çünkü.. Ben beyefendi müşterilerimize genellikle saçlarını 3. numaraya vurmalarını tavsiye ediyorum.. Daha sportif bir görünüm sağlıyor ve de bakımlı görünüyorlar.
Güzellik dediğimiz şey, dış güzelliği oldugu kadar iç güzelliğinden de geçer elbette.. Bakımlı olmak ve iyi insan olmak, bence güzel olmakla eş değerlidir.. Güzellik göreceli bir kavramdır çünkü, kişiden kişiye değişir bu algı.. Bayan müşterilerimizin de, eğer ki gerçekten çok ince telli ve seyrek saçları olduğunu gördüğümde, saçlarını uzatmak yerine onların kısa, yeni tarz modern saç kesimlerini tercih etmelerini öneririm ve de uygularım.. Kısa saçla da, daha bakımlı ve çekici bir gürünüme sahip olunabilir.. Uzun ama sağlıksız saçlarla, bakımsız bir gürünüm yerine, kısa saçlarla bakımlı hoş bir görünüm elde etmiş olunabilinir..
Sevgi ve saygılarımla
Yazi : Gönül Cesli