- 437 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Sabır
’Ev hapsimiz’ başlayalı nerdeyse koca bir yıl geçti. Arada ’şartlı tahliyeler’ olmasa bu süreç hiç çekilmezdi. Zaman su gibi mi aktı, bilemiyoruz. Zorlukları, sıkıntıları hep birlikte görüp yaşadık. Normal hayat akışı inkitaya uğramıştı. Kah rölantiye alındı,ama,ekonomilerin çarkları durmadı, duramazdı.
Bir suçumuzdan, günahımızdan mıydı bütün bunlar? Olacağı varmış olmuştur. Geleceği varmış gelmiştir başımıza. Daha başka kim bilir?
Görüyorsunuz, bütün dünya halkı derdimize ortak olmuş, bizimle ev hapsine katılmaktadır.Bazı ülkelerde otoriteye isyan gösterileri yapmış, bizim için de özgürlük dilemişlerdir.
Haberlere bakılırsa küresel musibete parelel uykusuzluk yaygınlaşmış, zaman mefhumu adeta kaybolmuştur. Sağ olsunlar, sağlıkçılar hepimizin sağlığı için koşturmaktadır. Psikologlara da büyük görevler düşecektir. Düşündünüz mü, ya onların da psikolojisi bozulursa ne olacaktır?
İnsanoğlu "evde kal" nasihati eşliğinde yalnızlığın girdabında. Görülmedik ruh hali içinde : Evhamlı, tedrgin. İstisnalar her daim bulunur elbet.
Okulların kapanmasına çocuklar hep sevinirdi,şimdi açılmasını ister oldular. Gözümüz, kulağımız televizyonda, iyi bir haber gelir diye. Hep aynı nakarat : "Bugün vaka sayısı....." Tam düşecekti, "İngiltere’de görülen mutasyonu bize geldi" dediler. Gözle görülmeyen bu şeyler İngiltere’ye sığamamış mı ki davetsiz misafir misali böyle bir halt eylemiş?
Gıda enflasyonu zuhur etmiş bir de.Yalnız bunun müsebbibi uyanık aç gözlüler. Zaten onları ’daha çok kazanma’ düşüncesinden daha çok ilgilendiren ne olabilir?
Belki harabeye dönmüş evler gibi ha yıkıldık, yıkılacağız. Biraz daha sabır diliyoruz. Böyle bir musibete yavaş yavaş uyum sağlıyor, alışıyoruz. Kendimizle imtihan ediliyorsak ona da alışıyoruz. Normale alışmak kolay olmayacak. .
Bir gün daha geçti, hiçbir şey olmadan. Zamanın girdaplarında yolunu kaybetmiş haldeyiz.
Bir gün daha, yalnızlığın en koyu karanlığında bir çıkış yolu aramaya mecalimiz olmadan.
Öldük de haberimiz mi yok?
Bir gün daha selamsız, dostlardan uzak.Göreceğimiz varmış, bütün bunlar yaşanacakmış, çaresiz.
İnne’s Sabirin.
01.02.21
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.