- 493 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SİVAS'TA DOĞAL JAKUZİ
SİVAS’TA DOĞAL JAKUZİ
Bu yazıyı okuduğu zaman bazı okurlar kendi kendine ’Jakuzi neydi yav?’ diye soracak. Derhal goog’a girip ’Jakuzi nedir?’ cümlesini yazacak. ’Doğru ya, tamam hatırladım,’ diyecek. Sizi bu zahmetten kurtaracağım, yazıdan kopmanızı istemiyorum.
jakuzi, genellikle evlerinde rahatlamak veya sağlık problemlerinden kaynaklan rahatsızlıklarından dolayı insanların kullandığı bir -deyim yerinde ise- banyo aracıdır. Jakuziler aslında bir banyo küvetidir ancak standart küvetlerin dışında masaj yapma ve rahatlatıcı etkileri vardır.
Sivas ilinin, Yıldızeli ilçesinin Yeniyapan Köyünün çocukları ve gençleri dondurucu soğuğa rağmen 40 derece sıcaklıktaki ’doğal jakuzi’ dedikleri kaynak suyunun ağzında yüzüyorlar, hoşça vakit geçiriyorlar.
Yeniyapan Köyünde, boş arazide oluşan sıcak su ’doğal jakuzi’ yaz-kış azalmadan ve aynı sıcaklıkta yer yüzüne çıkıyor. Çocuklar eksi 10 derecelik soğuğa rağmen, 40 derece sıcaklıktaki jakuzide eğleniyor. Sudan çıktıklarında sanki Antalya Konyaaltı Halk Plajındaymış ve güneşleniyormuş gibi karın üzerine uzanıyorlar. Üşümeye başlayınca tekrar suya dalıyorlar. En büyük eğlenceleri bu.
Yıldızeli ilçesine bağlı Yeniyapan köyü yakınlarında yer altından doğal yollarla çıkan kükürtlü sıcak su, yaz kış ilgi görüyor.
Yöre halkı bu şifalı suyun turizme kazandırılmasını istiyor: Yetkililerden keşif ve tesis, aynı zamanda da tanıtımının yapmasını bekliyor.
İSMAİL MALATYA 31/01/2021-PAZAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.