- 462 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
BİZ TÜRKLER!
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Hepimiz birer çay kolikizdir. Hem de cam bardaktan, sıcak sıcak içmeyi severiz.
- Julian bir gün sordu “Niye oyuncak gibi çay bardaklarınız? “
O kupayla içmeyi seviyordu zira.
- Bizde kupayla da ,büyük bardak ile de çay içilmesi tercih edilmez dedim. Cam bardak olmalı ki çayın rengini görelim. Ayrıca büyük bardakta çay çabuk soğur bu da hoşumuza gitmez!
- Peki neden küçük parmaklarınız havaya kalkıyor bardağı tuttuğunuzda? Kadınlarda o kadar göze batmıyor da dedi, erkeklerde gördüğümde garipsiyorum.
Güldüm haliyle, adamcağız nelere dikkat etmiş böyle!.
Hemen izaha geçtim ardından her zaman yaptığım gibi.
Zira o bir Amerikalıydı ve garipsiyor böle bir çok şeyi.
- Bizim çay bardaklarımız genelde kulpsuz olur dedim, gördüğün gibi Çayı da çok sıcak içmeyi severiz.
- So!!! yani Ee!!! diyor.
- E’si, çayı koyarken bardağın ağız kısmında bir parmak boşluk bırakılır ve oradan tutarsın elin yanmaz.
- Hım!!! Dedi…Öyle mi? Küçük parmak niye havaya kaldırılıyor peki? O da işin bir gereği mi?
Kahkahayı basıverdim, tutamadım kendimi.
Dik dik bakıyor yüzüme, nasıl bir cevap gelecek diye.
- O kısımlar sıcak çayla dolu ya! dedim, diğer parmaklar haliyle kalkıyor havaya, yanmasın diye. O yüzden aynı hareketi yapıyor, kadını da erkeği de.
Pek aklına yatmadı sanki, arkasından “Aklıma gelmişken sorayım, dedi. Türk kahvesi içtikten sonra da fincanı tabağına kapatıyorlar. O niye?
Hayda!!! Dedim. Şimdi bunu izaha çalış bakalım. Yok ki onlarda böyle adetler. Nescaffeeyi içip de tabağa kapatmalar falan. Zaten olmaz telvesi mi var ki!
Bunu da yine izah etmeye çalıştım.
“Horoscop gibi düşün dedim. Yada sizde vardır ya “Fortune Teller” lar (Falcının İngilizcesi) bizimkiler cam küreye bakarak değil de fincanın içindeki şekillere bakıp gelecekle ilgili bir şeyler söylüyorlar işte.
Koca mavi gözlerini belertip baktı suratıma!
- Nasıl yani, dedi. Her kahve içen fincana bakıp bir şeyler görebiliyor mu? Sizde herkes mi bu kadar kabiliyetli yani?
Buna benzer bir soruyu da bir gün arkadaşlarımız ile toplandığımız bir günde ve herkes aynı anda konuştuğunda eğilip kulağıma fısıldamıştı.
- Aynı anda konuşup aynı andacevap veriyorsunuz. Söyler misin kim kimi dinliyor? Kim ne anlıyor?
Hiç hoşuna gitmezdi bu davranışlar. İlle ki biri konuşurken diğeri susup dikkatle dinlesin öyle cevap versin isterdi.
- Türklük damarım kabarmıştı anında ve şöyle cevaplamıştım bu soruyu da.
- Kabiliyetli milletizdir. Aynı anda herkesi hem dinleriz hem cevaplarız. Ne var ki bunda!..
Ama adamcağız haklıydı aslında. Biz de bir başladık mı konuşmaya, kimse kimsenin sözünün bitmesini beklemeden dalar araya.
Yalan mı yani?
* * *
YORUMLAR
Dil öğreniliyor öğretiliyor da kültür çok farklı. Sanırım kültürü anlamak için çok uzun süre o kültürün içinde kalmak gerek.
Tebessüm ederek okudum.
Güzeldi.
Yüreğinize sağlık Billur Hanım.
Saygılarımla...
Billur T. Phelps
Kültür farkı dedikleri şey insanı gerçekten çok zorlayıcı.
Teşekkürler sayfamı ziyaretinize.
:)