- 399 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Boş Şeyler Konuşulmayan Dostluk
Boş Konuşmayan Dostluk
Sevgili dostum,
İnsan çok okuyup, güzel şeyleri çok dinlediği ve üzerinde düşünerek beynine nakşettiği zaman boş şeylerden ve boş konuşmaktan mutlaka zamanla soğuyor ve boş konuşan eski arkadaşları sıkıcı geliyor. Aynı zamanda da yalnız iken zevk aldığı mekanlar boş konuşan insanlar ile dolduğu zaman sıkılıyor. Bende çok zaman bunu yaşıyorum.
Sevgili dostum,
Bizim gibi çalışmayı seven ve çalışmanın bir ibadet olduğuna inanan insanlara “ ne zaman emekli olacaksın?” diye sık sık sorandan sen sıkılmaz mısın ?
Bu ay ki bütçemi nasıl denkleştiririm? Diye düşünürken , 20 sene önceki dostluna rastlayıp sevinirken, onun damdan düşer gibi “sende çok para vardır değil mi?” diye sorması karşısında sen sıkılmaz mısın? Bende bu boş konuşmalar karşısında tabii ki sıkılıyorum.
Yıllar önce ekonomik sıkıntıdan dolayı elden çıkardığın ve unuttuğun bir hatıranı “ o duruyor mu? “ diye damdan düşer gibi soran ve sorusunda da ısrar eden akrabana sen sıkılmaz mısın?
Sevgili dostum,
İnsan bizim emekliliğimizi neye merak eder? Bende bulunan maddi şeyleri öğrenmenin o insana ne faydası var? Yıllar önce elimden çıkan ve benim unuttuğum o eşyayı bir akraba neden merak eder? Öğrenince eline ne geçecektir? Bunlar boş şeyler değil mi?Boş konuşmalar değil mi?
Sevgili dostum,
Biz işte başkalarının maddi ve konuşmak istemediği şeyleri ısrarla konuşmadığımız içinde dostluğumuz sağlam temellere oturdu. Biz kendi maddi gücümüze veya güçsüzlüğümüzü asla çevremize yansıtmayan, başkalarının özel hallerini merak etmeyen ve sadece kendi hatalarımıza odaklandığımız ve dostlarımız ,istemediği müddetçe de onların özel işlerini sormadığımız için dostluğumuz sağlam temellere oturdu.
Sevgili dostum,
Boş konuşmak, dedikodu yapmak ve başkalarının özel işlerine çok merak salmak insana her zaman zarar verir. Gereksiz yere sorduğumuz sorular ile belki de zamanla dostumuz olacak insanları da kaybederiz. Bu yüzden biz boş konuşmaktan ve boş insanlarla muhatap olmamaya bakalım.
Sevgili dostum,
İnsan eğer merak edecekse, kendi zayıf ve güçlü yönlerini merak ederek onları dengelemeye baksın. Zayıf yönlerini güçlendirsin. Güzel konuşmayı öğrenerek boş konuşmaktan kendisini uzaklaştırarak insanlara güzel erdemler aşılamaya baksın ki mutlu olsun. Onun bunun özel işlerini merak edeceğimize hayatta başarılı olmuş insanların başarı sırlarını merak ederek , onların başarı sırlarını öğrenmemiz daha faydalı olmaz mı? Ben bunu yapıyor ve gerçekten de faydalanıyorum. Sende faydalanabilirsin.
Sevgili dostum,
Boş konuşmayı bıraktığımız zaman mantıklı ve güzel konuşmaya daha fazla zaman ayırarak , etkili iletişimle ve karşımızdaki insanı dinleyerek, anlayarak kendimizi sevdiren insanlar oluruz. İnsanlar mutlaka güzel ve faydalı şeyler anlatandan faydalanırlar. Biri bilmezse biri bilir. Biz bizi dinleyen insan bulamazsak o zaman susalım da şu laf yerini bulsun. “Söz biliyorsan söyle ibret alsınlar, söz bilmiyorsan sus da seni adam sansınlar.”
Güzel dostluğumuzun ömür boyu olması dileğiyle…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.