Hayatı Iskalamak
Acun’un programlarına yönelik bu günkü yazımız. Ne getirdiklerine ne götürdüklerine ilişkin. İlgiyle izleniyor Acun. Her programı tavan yapıyor. İzlenme rekorları kırıyor.
............................................................
Bizde yayın projeciliği yok. Orjinal, doğrudan bize özgü program oldukça ender. Pek kafa yormayız, bize özgü bir şey ortaya koymayız. Dublikasyon genelde. Yabancıların yaptıklarının benzeri, farklı bir versiyonudur bizimkiler.
..........................................................
Kolaycıyız toplum olarak. Hemen her konuda basmakalıptan yanayız. Seri olandan, benzer olandan yanayız. Nedense düşünmekten, yeni bir şey ortaya koymaktan, farklılık oluşturmaktan uzağız..
...............................................................
Acun’un programları da bu kapsamda genelde. Onun farkı biraz seçici olması. İş yapabilir olanların peşinde olması. Biraz da oynamalar yapıyor. Bize uyarlıyor ve ortaya izlenebilir bir şeyler çıkarıyor.
.................................................................
Ancak ne kazandıriyor, kime ne veriyor, yarıştırdıklarını nereye getiriyor, hangi ödülleri dağıtıyor ona bakmak gerekir.
..................................................................
Kalıcı olanlar var mı yarışanlardan, bu güne gelmiş olanlar, toplumun hafızasında yer edinenler var mı?
..........................................................
Her yarışmacı bir değerdir. Kendini ve emeğini ortaya koyuyorlar. İster Yetenek Sizsiniz, ister Masterchef, O SesTürkiye isterse Survıvor olsun hepsinde yarışanlar birer kabiliyet. Bunda bir terettüt yok. Yarışıyorlar, kimi eleniyor kimi derece oluyor. Ancak program süresince tüm bu olanlar. Sonrasında pek göremiyoruz. Kaybolup gidiyorlar. Kalıcı olan Acun burada. O izleniyor. O programı kenardan yönetiyor. Servetini genişletiyor. Hayatını yaşıyor. Kıtaları aşıyor, eğlence yerlerini mekan tutuyor.
................................................................
En önemli kaybedeni toplum bu programların. Bir kere zamanını harcıyor insanlar. Bolca eğleniyor. Belki yorgunluk atıyor, günü unutuyor ama en önemlisi düşünceden ve düşünmekten uzak oluyor. Hayatı ıskalıyor. Dünyayı toz pembe görüyor. Yaşamı bu sanıyor.
Kemal GÜL
29.01.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.