- 449 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
KUŞLAR VE BEN
Dün Akşam Antalya’da birden bastıran sağanak yağmur ve fırtına bütün şiddetiye sürüyor. Yine üreticilerimiz perişan haldeler mutlaka. Akdeniz azgın dalga dalgalarla köpürmüştür..Dalgalar 40 m yükseklikte falezlerin boyunu aşıp yollara taşmaktadır.
Balkondaki kuş yuvası darmadağın olmuş.Üstünde yuva olan karton kutular devrilmiş fırtınayla..
Yuvasız kalan kuş yavrusu, akşam baktım balkon penceresinin yanında çiçek saksısı koyduğumuz bir sandalyenin üstünde soğuk rüzgâra karşı korunmasız titriyor. Yenice palazlandı, bağımsız yaşayabilecek bir hayata adım ha attı ha atacak noktada...
Geceyi üşümeden geçirsin diye onu plastik bir kavanozun içine aldım.
Yuva dağılınca kabahat benim değil, yuvayı yanlış yere kuran anne kuşun bu suç! Nereden estiyse mevsimsiz vivciv çıkarmak?!
Aklımdan bir türkü geçiyor
"Alçaklara karlar yağmış üşümedin mi, sen bu isin sonun düşünmedin mi?
Tombalacık Halime’m yar başına gel,
Ben gidiyorum Bolu’ya düş peşime ge!"
Ya işte bir yâr başına ya da bir ağaç dalına yuva yapsaydı, Bolu gibi bolluk bereketli bir ele gelin gitseydin ya anne kuş! O zaman bu fırtına yuvanı kasıp kavurmaz, çorunu çocuğunu kasıp kavurmazdı!
Ona yuva yapacağı o yerin uygun olmadıgını, yuva kurmaması gerektiğini daha yuva yapmak için ilk çöpleri taşırken inşaat başlangıcında yıkıp attım.
Fakat beni takmadı, ısrarla illegaliteyi ve kendi bildiğinin doğruluğunu savundu! kafasına koyduğu yere ikinci kez yasak inşaat yaptı. Bu kış günü yuva yapıp da yavru çıkaran kuşun aklı başında olmasa gerek. Âşık mıdır nedir?!
Ah neler neler geçti şimdi benim de içimden?! Ne amansız fırtınalar koptu başımda ne tayfunlarda uçtum göğün son katına?!
Aşk rüzgârına tutulmadan, bilemezsiniz güneşteki kasırgaları.. Yaşamadan başa gelmeden öğrenilmez bazı duygular...
Fakat neticeten mevsimsiz bir flört ile çifte kumruların yavrusu dünyaya geldi palazlandı ve diğer kuşlar gibi yaşama hakkına sahip.
Şimdi bana düşen görev, bu yavru kuşa babalık yapmak onun yaşamasına elimden geldiği kadar destek olabilmek. Bakalım benim "Gir içine, üşüme!" dediğim plastik kavanozu sevecek mi?! Geceyi onun içinde geçirdi. ( Akla gelen ilk çozüm)
Annesi yerinde yuvayı bulamayınca yeni yuvayı keşfedebilecek mi?!
Hepsi bir merak konusu bende! Kuşlar ve ben düşler alemindeyiz yine...
Bu duygularla günaydın dedik fırtınalı bir sabaha ..
Sağlıcakla sevgiyle kalasınız dostlar. Yüreğinizdeki yuva sıcaklığı eksilmesin..
Kalın sağlıcakla..
Şaban AKTAŞ
27.01.2021
Antalya - 09.21
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.