Organize Bir Çete
Bu günlerde farklı programlara takılıyorum. Kadın programları izliyorum, vatandaşı olduğum ülke bu mu diyorum. Nerede yaşıyorum, memlekette ne sorunlar varmış, ne farklı tiplermiş bunlar diye düşünüyorum. Allah bugüne kadar bizleri korumuş, başımıza her iş gelebilirmiş diyorum.
..........................................................
Neler yok ki memlekette. Bir kere dibine kadar cehalet ve kültürsüzlük var. Gasp var, şiddet var. Sahte evlilik var. Gelin damat meselesi var. Cinayet var. Uykularınız kaçıyor. Nasıl bir yerdeyiz diyorsunuz. Bir rüyada olduğunuzu düşünmek istiyorsunuz.Tesadüf mü yaşamışız yoksa bu güne kadar diyorsunuz. Sonra genele teşmil etmek istemiyorsunuz. Hayır hayır kesinlikle biz bu değliz diyorsunuz, biraz rahatlıyorsunuz.
.....................................................
Geçiyorum Acun’un programına orası daha farklı bir dünya farklı bir Türkiye. Bol bol eğlence, keyfle zaman geçirme. Uyuma, derin derin uyuma. Hiç bir şey düşünmeme. Daha doğrusu düşündürmeme. Farklı bir proje farklı bir çalışma Acun’unki.
.................................................................
Bugün kadın proğramları anlatılacak olan. Acun’unkine bir başka yazıda değinilecek farklı yönleriyle ele alınacak. Yetenek Sizsiniz, O Ses Türkiye, Survıvor, Masterchef ve diğerleri masaya yatırılacak. Emek mahsulü olanlar var içlerinde. Size bir şey veren, kazandıran, belki belki düşündüren. Ancak bazıları da var ki derin uykuya daldıran, düşünmenize fırsat vermeyen.
...............................................................
Biraz sahte gelin mevzusuna değinelim. Her şey ihtiyaçtan kaynaklı. Evlenemeyenler, evlendirilmeyenler, eşini kaybetmiş, eşinden ayrılmış olanlar arayış içerisinde. Evlilik peşinde olanlar var. Av olma, avlanma durumunda, parasını varlığını en önemlisi itibarını kaybetme durumunda olanlar var. Çeteye yem olma durumundadır bunlar. Çeteyse tam bir ağ. Organize bir yapı. Maddecisi var, yatıp çıkmışı var, kadını genç kızı var. Şebeke açıkçası.
................................................................
Çetenin sadece biri bu. Başka başka çeteler var. Kız kaçırma, organ için çocuk kaçırma, terör için dağa adam çıkarma, yaşlıları düşürme, tecavüz taciz, yol ortasında adam bıçaklama, araba kurşunlama, yaralama öldürme, ortadan kaldırma. Neler neler..
..................................................................
Başınız dönüyor izlemekten dinlemekten. Benim ülkemde bu olmamalı diyorsunuz.
Programdakiler öyle de pervasizlar ki. Sanki kendi kanalı, kendi evi, kendi özel alanı. Langır langır konuşuyorlar, bağırıyor çağırıyorlar, hayasızca saldırıyorlar, sövüyor sayıyorlar. Oysa orası da kamusal alan. Buna hakları yok.
..........................................................
Zaman ayırmalı mı bu programlara, izlenmeli, dinlenmeli mi tartışılır. Kişiye göre değişir, cinsiyete yaşa başa göre değişir. Ancak çokça talep gördüğü kesin.
...........................................................
Bir diğer dikkat çekmek istediğim husus programcılarımıza yönelik. Bu güne kadar toplumda iyi intibalar bırakmış, ilgi ve itibar görmüş saygın kadın gazetecilerimizin bu programları yönetirken daha dikkatli olmalarında fayda var. Zorla elde edilenler, yıllar içerisinde kazanılanlar kolayca uçup gider.
......................................................................
O nedenle dikkat. Biraz itina. Makulü arama. Olumlu olana yönelme.
Kemal GÜL
28.01.2021
YORUMLAR
Evet olumlu olana yönelme..Bütün bunlar eskiden de vardı..Gel gelelim rant getirmiyor diye çok nadir yayınlanıyordu.Bize dayatılanları izlemek yerine istediklerimize yönelir isek şayet bu safsataları da izlemediğimizden reyting almayacak..Uyumayacağı böylece..Öfkelenmeyeceğiz..Bir ihtimal yararlı şeyler üreteceğiz..Ders alacağız ve çok nadir de olsa ders vereceğiz..Yorulmayacağız boş yere..Dinamik olacağız..Saygıyla..