Boris'in Türklüğü Tartışılmaz
Bir yazarımız konu ediyor yazısında. Tam isabetli bir tespitte bulunuyor. Olaya parmak basıyor. Genlerimizle ilgili bir hususu deşifre ediyor.
.............................................................
Gen derken Türkler’ le ilgili olanı kastediyor. Irkımızın önemli bir hususiyetini ortaya koyuyor.
...............................................................
İngiltere’de Boris Jhonson göreve gelmiş. Beklenmedik şekilde başbakanlık koltuğuna konmuş. Bu arada seceresi araştırılıyor. Görünümünde kırıntısı bile yok ama Türklüğü konu ediliyor. Dededen atadan bir yerden ilinti kuruluyor. Doğru mu değil mi o tartışılıyor.
..................................................................
Boris’ de Türk kanı olduğunda şüphe yok. Büyük ataları bir Türk. Gazeteci Ali Kemal. Öyle sıradan biri de değil. Ünlü şanlı bir Osmanlı tebası. Kabineden. Dahiliye ve Maarif nazırı. Bu günkü karşılığıyla İçişleri ve Milli Eğitim Bakanlıkları. Damat Ferit’ in hükümetinde yer alanlardan. Saltanat savunucularından. Yenilik karşıtlarından. İyi muhafazakarlardan.
.................................................................
Boris de sıradan biri değil. Gazeteci bir kere. Londra belediye başkanlığı yapmış biri. Sonrada kademe kademe ilerleyerek başbakanlığa ulaşanlardan. Siyaseti biliyor. Her türlü atraksiyonda bulunabiliyor. Koltuğunu koruyabiliyor. Yerini konumunu güçlendiriyor.
....................................................................
Yazarımız soruyor, arkasından cevabını veriyor. Boris’in Türk olduğunu nereden anladım biliyor musunuz diyor. Başbakanlık sonrasında kardeşini bakan olarak atamasından kabinede yer vermesinden diyor. Türklüğü’ nün kesin kanıtı bu. Olsa olsa bizde olabilecek bir şey diyor. Ne Avrupalılar’da ne de Amerikalılar’da böyle bir şey olur. Ne Cermenler’de, ne Franklar’da, ne de Anglo Saksonlar’da. Olsa olsa bizde olur.
................................................................
Evet bizde olabilecek bir şey. Öğünülecek şey olmasa da, tasvip edilmese de biz Türklere mahsus bir şey. Nepotizm denilen şey bu. Bir nevi hastalık. Eş dost akraba kayırmacılığı. İşi hak edene değil de bir yakınınıza vermek, sonra memleket meselesinde patinaj yapmak. Asırlardır önemli bir hastalığımız.
.................................................................
Ne dersiniz! Yazarımızın tespitine katılır mısınız, Boris’ in Türklüğünden şüphe duyar mısınız?
Kemal GÜL
27.01.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.