Pilava Dökülen Yağ Boşa Gitmez
Soyut anlamda mevzu pilav ve yağ ama oradan gelmek istenen husus başkalarına yapılan iyiliktir. Birilerine yapacağınız maddi manevi anlamdaki bir yardım, küçük bir destektir. Bunların asla boşa gitmeyeceği ve gün gelip karşılığını mutlak bulacağı vurgulanmaktadır sözle.
..............................................................
Bir yakınımıza, dostumuza, konu komşumuza, yakın uzak tanıdığımıza, her türden insana yapılan küçük dokunuşlar, katkılar gün gelir anlamlı hale gelir, değerini bulur. Hiç bir iyilik karşılıksız kalmaz, boşa gitmez, uçmaz, asla heba olmaz.
................................................................
Biz insanlar bunu biliriz ancak sırf bu nedenle iyilik yapmayız. İnsan olmanın gereği böyle davranırız. Karşılık görelim diye de düşünmeyiz. Belki manevi haz için, belki insani değerlerimiz için bunu yaparız. Her insan için geçerli midir bu durum elbette değil. Kimileri iyilik eğilimlidir insanların, kimileri de tam aksi yönlü. İyiye meyyal olanlar mutlu insandır, yaşamı düzgündür, sorunsuzdur, insana ve insanlığa faydalıdır. Aksi yöndeki insanlarsa kendisine, ailesine, çevresine zararlıdır.
Kemal GÜL
26.01.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.