- 452 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Uyanış
Uyanış
Ölünce uyanacağına inanan birini uyarmak, ölümünü istemek gibi algılanabilir! Aynı zamanda uyku halinin, devamı ve uyanışın ertelenmesi gibi görülebilir! "Uyku, küçük ölüm gibidir!", diyen de ölünce, uyanmaktan bahsedebiliyor! Uyku ve uyanıklık halinin ayrımı bile kişiye göreceli!
Uyarı maksatlı telkinlere bakınca, cinselliğin her alana girdiği görünüyor. Aile içinden tutun, çalışma hayatına hatta toplumsal alanda, hemen hemen her yere ulaşıyor! Siyaset ve din konusunda da gereğinden fazla cinsiyet üzerinden uyarı ve telkinler yapılıyor! Aşı konusu açılsa, "Kısırlaştırma" uyarısı gündeme geliyor! Moda, alışveriş, reklam, fazlaca cinsiyet üzerinden şekilleniyor! Yeni model bir araba tanıtımında, bir bakıyorsunuz arabanın üzerinde manken oturuyor; diğerleri de kapıları açmış gülümsüyor!
Cinsiyet üzerinden uyarmak veya bir şeyleri tanımlamak, "Kolaycılık" olabilir! Ahlak üzerinden bir şeyler söylemek gerektiğinde, hemen cinsellik imdada yetişir. O alandaki eksiklikler sıralanır ve görev tamamlanmış sayılır! Din konusunda bir şeyler söylemek isteyen için de cinsellik kurtarıcı olabilir. Kadınların davranışları ve uyacakları kurallar anlatılsa zaten bir çok uyarı yapılmış sayılacak! Siyaset, kolayca kadınlar üzerinden yapılabiliyor! Kadın haklarından tutun da kadınların, üzerine giyeceği elbiseye kadar konu edilebiliyor! Ayrıntıyı bilirsiniz! Tabirlere bakalım, şimdi kısmen değişse de "Bilimadamı- biliminsanı, dinadamı- dininsanı (olabilir); işadamı- işinsanı gibi!
Uyarı yapacak aşamaya direk ulaşamayan, aracı ile ulaşmaya çalışır. Aracı da ulaşmamış olabilir. Böylece aracı, esas ulaşılacak hedef olarak kalabilir! Hedef zamanla bizzat "Aracı", olarak yerleşir! Anştayn’a ulaştığında yani bilgilerine ulaştığında; O, nereye kadar ulaşmış ise ancak sen de oraya kadar ulaşabilirsin.
Son tahlilde; uyanmak için "Ölmek" gerekli mi? Ya da ölmeden uyanmak mümkün mü? Ya da uyarının içinde, cinsellik bu kadar fazla yer tutmalı mı? Yoksa "Cinsellik", kısayol mu? Uzun uzun anlatmak yerine kolayca, cinsellik üzerinden mi tanıtım ve uyarı yapılıyor? Bu yazımda sorular cevapsız kalsın.
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.