- 417 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yıldızlarımız
Yıldızlığa giden yol nasıl, hangi kulvardan, kimlerle, ne zaman, nasıl? Bir standartı mutlak bir kuralı yok bunun. Belli bir eğitimi ve süreci yok. Çok farklı bir şey bu. Çok bileşenli, çok faktörlü. Karmaşık bir hadise.
............................................................
Düşünmeden edemiyorsunuz. Kim nereden nerelere gelmiş, bir anlam veremiyorsunuz. Nice insanın arasından kendisine nasıl yol aralamış, ilerlemiş, bugüne ulaşmış anlayamıyorsunuz.
.............................................................
Tesadüfler diyebilirsiniz, şans kısmet diyebilirsiniz yetmez ama. Sırf bunlar sizi bir yerden bir yere getirmeye yetmez. Mutlak sizde bir şeyler olacak. İstek olacak. Bir başkasınca destek olacak. Bir öncü bir klavuz yol gösterecek, elinizden tutacak.
.............................................................
Ben yıldızlarımıza yer vermek istiyorum bu yazıda. Yıldızlığıda aşmış olanlara. Bu gün için başka başka mecralara yol açmış olanlara.
.............................................................
Hemen hepinizin beğendiği, hayranlık duyduğu, izlemekten tat ve lezzet aldığı jönlerrimize. Kadir İnanır’dan,Talat Bulut’tan, Berhan Şimşek’ten, Bulut Aras’ tan bahsedeceğim.
..............................................................
Her biri ayrı bir değer ve tarz bu jönlerin. Nerelerden nasıl gelmişler anlmak zor. Bu alanda kabiliyetliler onda sorun yok. Jönlük potansiyelleri olduğuda kesin. Fizik yerinde, görünüm duruş ses yerinde. Boy pos yerinde. Oldukça yakışıklılar. Vücut dillerini iyi kullanıyorlar. İyi bakıyorlar. Hemen her rolün altından kalkabiliyorlar. Kendi tarzlarını geliştirebilmişler. Sert haşin erkek, kimi zaman sıcak seven erkek, bazen ağaya başkaldıran, bazen sisteme ekeştiri getiren rollerde izledik onları. Güçlü kişilikler. Sürükleyebiliyor, kendilerine odaklayabiliyorlar.
............................................................
Hayatları kolay başlamamış. Çok çocuklu ailelerden geliyorlar. Kalabalık nüfuslular. Zor kazanan zor geçinen insanlar. Eğitimlerini sürdürebilenler var yarıda bırakanlar var.
.............................................................
Geldikleri yer önemli yalnız. Geldiler ve kalıcı oldular. Toplumun sinesinde yer edindiler. Bir önceki versiyon farklı. Cüneyt Arkın, Fikret Hakan, İzzet Günay, Tarık Akan, Ekrem Bora ayrı bir dönem. Kadir İnanır ve Bulut Aras o dönemle de ilişkilendirilebilir bir sonraki dönemlede.
...............................................................
Bu jönlerimiz sinemanın dışında da kendilerine yol bulabildiler. Siyasette yer edindiler. Akil oldular vekil oldular. Oynadılar yönettiler. Şarkı sözü yazdılar. Bestelediler. Sosyal muhtevalı filmlerde oynadılar. Mesaj verdiler. Toplumu arkasına aldılar. Sevildiler. Sürüklediler. Bugüne geldiler.
Kemal SEYFİ
25.01.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.