İyilik Yap Kenara At
Hayatın özü iyilik. İyi yaşam, iyi tabiat, iyi yaklaşım, iyi davranış ve iyilik yapma yolludur. Yaşam iyi ve kötü üzerine kuruludur. Olumlu anlamda iyi, olumsuzluk anlamında kötü hayatımızı şekillendirir. Belli bir düzene sokar. Yol ve istikamet verir. Tercih iyiden ve iyilikten yanadır ama kötü de ayrı bir gerçeğimizdir.
.................................................................
İyilik yap kenara at fiili anlamdadır. Somut olarak uygulanandır. Düşün olandan farklıdır. Düşüncesi bile iyidir iyinin ama biz doğrudan eylemsel olanını ele alıyoruz burada. Eylemsel derken düşünselin bile fiile geçmiş olanını. Bir yakınınıza eşinize dostunuza nasihatınız, akıl vermeniz, yol göstermeniz olumlu anlamda yönlendirmeniz bu anlamdadır. Diğer yönlü olanı ise bir ihtiyacı karşılamak, bir sorunu çözmek, iş bitirmek yolludur.
................................................................
İyilik yap kenara at..........................bilen bilir amlamındadır. Yaşamın özüne uygun davran, iyi düşün, iyiye yönel, iyilik yap ama bir karşılık bekleme. Ben yaptım siz de bana yapınız deme. Karşılıksızdır diye düşünme. Böyle bir şey değil sözümüzün verdiği mesaj. O yapılan karşılıklı iş bitirmedir ki, bu bile istenilen bir durumdur ama mesaj direk karşılıksız olana yöneliktir.
.................................................................
Siz iyilik yapın ancak asla karşılık beklemeyin. Bu birileri için bir anlam ifade etmese bile. Kıymeti bilinmese de. Üzerinde durulmasa da. Gören bilir. Sizi izleyen, yaşamınızı düzenleyen, tanzim eden bilir. Bir gün mükafatını mutlak verir.
Kemal GÜL
25.01.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.